SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, January 9, 2012

Amir Yang Kelakar

Assalamualaikum

Hari ni keluar macam biasa. Tapi sampai opis lambat la pulak. Lagi berapa minit nak pukul 8. Selalu tu lagi 20 minit dah terpacak kat opis. Maybe sebab dah start sekolah ni. Semua orang pun keluar awal.

Aku tengah sakit gusi ni. Bengkak. Kat bahagian gigi yang dah tinggal tunggul je kat dalam. Dah cabut dah sebelum aku pregnant hari tu. Tapi doc tak dapat cabut abes. Tertinggal la tunggul tu. Memula nak buat minor operation. Tetiba lak time appointment dulu Amir masuk wad sebab cirit birit tu so tak jadi. Doc kata takpe, nanti cabut bila nak buat gigi palsu. Errr..... Dah tua je bunyi kan. huhuhu....

Ntah kenapa start membengkak semalam. Tapi masih boleh bertahan la. Kalau tak tahan confirm aku mc. Gila la sakit gusi dengan gigi adelah sakit yang dahsyat ok. Nak drive keta pun takde konsentrasi pasal sampai kepala dia punya berdenyut sakit tu.

Cerita pasal gigi aku teringat hari Sabtu lepas. Memang gelak terbahak-bahak la aku dengan laki aku. Si Amir punya cerita.

Gigi Amir 4 batang kat depan tu dah rosak ye. Dah nak gosok gigi dia pun aku macam nak pi berperang. Kalau mood ok takpe, boleh gosok. Kalau tak dia ketap mulut dia kuat-kuat. Bila aku pelekuh nak gosok jugak meronta-ronta macam hape. Masa kecik dulu banyak kali dah aku pesan kat laki aku lap mulut Amir time budak tu dah tido. Aku kan jauh. Tapi idok le dibuatnye.

Sekarang gigi dah rosak. Memang nampak rongak la sebab ada yang dah patah-patah.

Sabtu lepas Abang Misai bawak kitorang jalan ke Pekan Kepala Batas. Dia nak amik ubat mak dia. Kebetulan ada pasar malam dekat kawasan klinik tu. So, aku mintak la beli benda untuk kunyah-kunyah.

Balik tu Abang Misai belikan kepok lekor. Yang garing n yang lembut-lembut tu. Sambil on da way balik sambil kunyah. Amir makan fries.

Tetiba Amir cakap dengan aku,

'Ummi, nak pok.'

Dia nak keropok. Abang Misai pun suruh aku bagi yang garing. Sebab yang lembut tu takut dia tak boleh nak gigit.

Aku pun bagi la yang garing suruh dia ngap. N tetiba,

'Adoi! Gigi tak dak dah.'

Aku pandang laki aku. Laki aku pandang aku. Lepas tu dedua gelak terbahak-bahak. Sampai berair mata aku. Amir la yang cakap gitu. Dia tak boleh nak gigit. Keluar pulak ayat macam tu. Lepas tu tersipu-sipu.

Hadui la anak. Macam-macam keletah. Dah pandai cakap ni lagi la. Tak terlayan. Hehehe...
Memang gelak sendiri aku bila teringat balik.

1 comment:

ejaMaria said...

ha... bila dia cakap gitu... Ummi kata la balik
'ha itu la tak nak gosok gigi lagi... gigi rosak dah tak dak... camne nak makan...'
sure lepas ni dia ndak gosok gigi... ;p