SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, March 2, 2009

Saiz kaki yang tak padan dengan badan buat aku rasa cepat penat

Aku baru masuk ofis pukul 1 tengahari.


Bukan aku monteng ye. Tapi aku kena pi ofis lagi satu. Aku kan banyak bos, banyak lah ofis aku. Sesi perkenalan dengan pengarah cawangan negeri yang baru. Orangnya kecil molek saje tapi nampak tegas. Lelaki ye, bukan wanita.


Macam biasa mesti lah bos kena bagi ucapan kan. Aku dengar, angguk-angguk macam orang faham. Tapi apa pun tak masuk otak sebab aku mengantuk yang amat.


Badan aku sangat cepat letih sekarang. Disebabkan pembawakan budak ke? Tapi baru berapa bulan. Nak masuk 4 bulan dah rupanya. Sekejap aje rasa. Sila rujuk gambar baby dekat sebelah. Dah cukup sifat pun. Tak lama lagi boleh tau lah baby boy ke girl.


Baru jalan-jalan dekat supermarket Giant yang kecik dekat dalam SACC Mall aku dah tercungap-cungap. Kaki rasa macam nak patah.


Aku rasa lah, mesti ada kaitan dengan saiz kaki aku yang kecik ni kot. Kalau ikutkan berapa lah saiz kaki yang ideal untuk ketinggian aku ek? Aku punya tinggi 162cm. Kasut kalau aku beli mesti saiz 5. Sekarang aje aku beli saiz 6 sebab takut nanti kaki mengembang time pregnant ni kan.


Masa study dulu housemate aku panggil aku budak cacat. Kurang sopan sungguh. Yan, aku tak cacat oke. Hahaha! Kaki aku aje yang sangat comel. Badan tak kecik pun. Besar gedabak aje. Berat pun kira ok lah dengan tinggi aku kan. Macam orang kata, sedang elok. Kalau kira BMI pun memang sesuai lah. Tak kurus, tak obes. Tapi aku pelik kenapa saiz kaki aku 5. Housemate yang dulu kecik daripada aku pun saiz 6 tau. Bila susun kasut pasti lah yang paling comel adalah kasut aku. Huhu...


Sebab keturunan kah? Abah aku saiz kasut dia 7 kot. Mak aku pulak saiz 4. Kecik kan? Tapi sebab mak aku memang badan dia sangat kecik molek. Sesuai lah saiz tu dengan badan dia kan. Adik beradik aku yang lain pun tak adalah kaki kecik. Adik yang second last yang perempuan tu pun nak dekat sama tinggi dengan aku kaki macam Ronald McDonald jugak. Saiz 7.


Disebabkan saiz kaki yang kecik ni aku rasa mesti aku tak boleh nak berdiri lama-lama kalau perut dah makin besar and berat makin bertambah. Tekanan dekat bahagian kaki itu amatlah menyeksakan ye sahabat sekalian. Dan tekanan itu juga akan membawa kepada bahagian pinggang dan belakang. Ouch! Pasti tidak selesa rasanya.


Semestinya lepas deliver aku perlu menguruskan badan dan mengembalikan berat kepada yang asal. Bukan untuk mencantikkan diri semata-mata, tetapi juga untuk menyelamatkan kaki aku dari dihimpit tekanan yang hebat.


Errr... Berapa pakej Slim World ek?



No comments: