SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, March 26, 2009

Saya demam dah 2 hari.....

Saya adalah demam semalam dan hari ini... Wuwuwuwu....

Maka hari ni adalah MC. MC lagi lah kerja aku ni.

Semalam aku memang cuti pun sebab Abang Misai datang dari hari Sabtu. Isnin aku pi kerja jugak sebab ada meeting. So, hari Selasa n Rabu aku cuti-cuti Malaysia. Bos aku tanya lah time meeting hari tu,

Bos : Eh, awak ada pulak hari ni? Kata nak cuti?

Aku : Saya cuti esok lusa bos.

Bos
: Husband awak datang ke?

Ecewah, buat-buat tanya pulak Encik Bos ni. Padahal aku dah tulis terang-terang dengan pen hitam dakwat basah lagi tu alasan bercuti; suami datang ke Shah Alam.

Aku angguk-angguk aje lah dah dia tanya macam tu. Lepas tu bos senyum-senyum. Aik, lain macam aje bos punya senyum nih. Senyum ada makna nih. Muahahaha!

Bos : Tak apalah. Awak bercuti lah ye.

Amboi, baiknya. Hahaha.. Lain kali kalau mintak cuti lagi aku nak tulis lah husband datang. Hohoho... Berfikiran jahat seketika.

Oh, aku demam amat teruk ye. Ni jangkit dengan Abang Misai lah ni. Masa dia datang tu dia batuk-batuk. Teruk betul batuk dia. Malam-malam tengah tidur aje batuk macam nak tercabut anak tekak. Aku pun boleh terjaga. Sudahnya ubat batuk tu stand by aje tepi katil. Senang bila batuk aje dia capai. Minum ubat batuk dah macam minum air sirap aje. Jangan ketagih sudah le...

Start aku rasa tak sedap badan dari hari Selasa lagi. Tapi masih gagah perkasa untuk bangun n masak-masak untuk Abang Misai yang nak manja-manja rasa masakan bini dia. Sebab kalau balik kampung harapan lah kan aku nak masak sebab mak mertua tak bagi anak menantu kesayangan dia ni masak. Hahahahaha... Memang manja tahap cipan lah aku kalau kat kampung.

Semalam pulak tekak aku dah mula rasa sakit-sakit. Batuk-batuk. Adoi lah... Pagi tu lepas hantar adik aku pi ofis aku pi lah breakfast dengan Abang Misai. Disebabkan aku teringin nak makan lontong kat satu kedai makan kat PKNS ni maka gigihlah ke sana pulak. Padahal masa balik kampung hari tu abah dah tolong masak untuk anak kesayangan dia yang mengada-ngada mengidam benda yang susah nak cari dekat Penang. Huhu...

Dah nak habis makan aje tiba-tiba aku rasa tak sedap badan sampai ke kepala. Kembang tekak-tekak. Hasilnya habis semua yang aku makan keluar balik. Nasib baik sempat aku lari ke toilet. Kalau tak mau kena maki dengan tuan kedai sebab buat onar kat kedai dia. Mesti customer yang tengah makan pun boleh termuntah jugak kalau aku bersembur muntah kat situ. Aku sendiri pun geli orang lain lagi lah. Hahaha..

So dari PKNS tu terus lah Abang Misai bawak wife dia ni ke klinik. Risau sangat kot tengok muka dah pucat-pucat.

Tapi bila sampai klinik check-check segala doktor kata tak demam pun. Aku rasa badan aku ni panas aje. Macam boleh masak telur kalau letak atas dahi. Termometer rosak tu.... Macam aku pulak doktor. Kuikuikui... Dah alang-alang ada kat klinik aku mintak lah dekat doktor tu nak scan baby sebab Abang Misai tak pernah tengok lagi.

Yeee, Abang Misai sangat excited n macam-macam lah dia tanya dengan doktor. Tapi jantina tak nampak lagi. Kecik sangat kata doktor tu. Tak apalah. Tunggu check up 11hb ni kot dah boleh nampak. Boleh lah umi pi beli baju untuk baby. Aku pun excited jugok!

Balik dari klinik terus balik rumah aje sebab aku dah tak larat. Lepas mandi-manda tetiba badan aku jadi seram sejuk n hasilnya badan aku telah menjadi amat panas. Aku menggigil macam apa tengah-tengahari buta tapi badan aku pulak panas yang amat. Berselimut lah aku tengahari tu.

Petang pulak Abang Misai dah kena balik kampung. Aku pulak nak kena amik adik aku balik kerja. Lepas tu hantar dia ke kelas pulak. Abang Misai dah risau-risau. Tapi aku yang degil ni kata aku boleh aje nak amik adik aku tu. Aku suruh lah dia balik.

Lepas hantar adik aku memang aku terdampar kat rumah. Tak larat nak bangun. Tak lalu nak makan. Malam lepas adik aku balik kelas dia lah yang tolong lap-lap badan aku dengan tuala basah. Aku memang dah pengsan. Nak masuk bilik pun tak larat. Aku tidur aje kat ruang tamu.

Pagi ni adik aku pi kerja tumpang kawan kakak aku. Sebab aku sangat tak larat. Dalam pukul 11 lebih aku pi klinik amik MC. Tapi doktor still kata aku tak demam. Apakah??!! Badan aku ni memang tak lut termometer gamaknya.

Sekarang aku rasa nak tidur balik. Sebab kepala aku dah sakit sangat-sangat. Ok lah. Tata!


2 comments:

iNtAn aIzaN said...

demam terkejut che abe dtg sini kot

erm..rehatlah, maybe penat sgt kot

take care dear

amiys said...

intan - ntah le intan.. demam terkejut sgt2... huhu... ni pun asek batuk2 aje.. sakit perut dibuatnye... anyway, thanks.. take care too..