SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, March 4, 2009

Nak kena minum air masak banyak-banyak hari ni

Aku tiada di ofis semalam. Dalam erti kata lain aku MC lagi buat kesekian kalinya. Tak ada saja-saja aku nak MC pun semalam. Tapi memang sangat sakit ye.


Malam kelmarin aku terbangun dari tidur lebih kurang pukul 1.15 pagi. Perut aku sebelah kanan sakit yang amat macam rasa ada orang nak tarik keluar isi perut aku. Dah macam nak menangis lah masa tu. Dah lah tidur seorang. Adik aku ada kelas and tidur kat kolej. Kakak aku tidur di bilik sebelah. Aku malas pulak nak call mengacau Abang Misai di pagi-pagi buta. Jadinya aku tergolek lah tahan sakit sorang-sorang dalam bilik tu.


Lepas 10 minit sakit tu berkurang. Tapi aku dah mula tak boleh nak sambung tidur. Menelentang pun tak kena, mengiring pun tak kena. Tidur pun tidur-tidur ayam saje.


Dalam pukul 4 aku sms kakak aku.

'Orang tak boleh hantar dia pi tunggu bas hari ni. Perut sakit gila.'


Kakak aku terbangun terus masuk bilik aku. Bising-bising sebab aku tak bagitau awal-awal aku sakit. Malas nak kacau orang lah. So kena lah dia naik bas dari kawasan rumah lepas tu transit bas lain pulak.


Pagi dalam pukul 10 aku ke klinik tempat biasa aku buat check-up. Risau dengan baby dalam perut ni sebenarnya. Doktor yang sama masa aku buat check-up lagi. Isk, malu beta. Asal sakit aje dengan doktor comey ni. Mana lah doktor lain pergi.


Doc : Kita check perut dulu lah ye.


Mula-mula doktor tu tekan-tekan perut aku. Sampai aje kat tempat yang sakit tu aku dah berkerut-kerut dah.

Aku : Sakit lah doktor.

Doc : Kat sini ye. Hmmm.. ini kawasan apendiks ni.

Muka aku dah cuak dah. Jangan lah apendiks pulak. Karang kena operate baby macam mana pulak. Agaknya doktor tu perasan muka aku yang cuak ni,

Doc : Tak apa, lepas ni kita check urine dulu ye.


Lepas perut aku kena tekan-tekan tu kena scan pulak. Tengok baby ok ke tak. Wah, baby dah besar lah. Tengah relax aje dalam perut umi.

Doc : Baby ok je. Tengok ni kepala dia.


Ye, baby ok. Lega sikit hati umi ni tau.


Habis aje scan doktor bagi aku bekas urine suruh aku pee-pee untuk check urine aku pulak. Tak ada lah aku pee-pee depan doktor tu kan. Pi lah toilet. Tak senonoh sungguh.


Tak lama lepas tu doktor panggil balik masuk bilik.

Doc : Hmm, urine awak memang ada infection. Sebab tu awak sakit perut tu.

Aku : Oooo....

Doc : Balik ni jangan lupa minum air banyak-banyak. Doktor bagi ubat lah ye bagi lawas kencing.

Aku : Ok doktor. Terima kasih.


Bukan apendiks lah maknanya. So tak payah lah operate. Lega sungguh rasanya. Aku dah terbayang pisau bedah aje depan mata ni. Takuuuutttt.....


Pundi kencing ada infection atau makna senang faham kencing kotor lah tu. Alahai... Aku rasa aku minum air masak banyak. Kadang-kadang berulang alik ke bilik kecik tu sebab banyak sangat air.


Apa punca lain kencing kotor ek? Kena survey-survey ni. Sakit tau perut ni. Dan sebab tu aku berjaya mendapatkan MC lagi. Hehe...



No comments: