SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, March 26, 2012

Weekend Yang Penat

Aku adalah sangat letih. Tengkuk ni pun sakit je. Rasa macam cerita shutter pulak bila asek sakit tengkuk ni. Hish! Seram wokey.

Tadi pun tido kejap lepas lunch. Elok sangat kan. Lepas makan then membuta. Sangat la mengumpul kolestrol dan lemak-lemak di badan. Dah la lemak kat perut ni macam makin banyak. Marah sungguh tau. Terbuai-buai je perut haku. Huhuhu...

Weekend lepas, hari Sabtu membawa anak-anak ke tournament boling opis. Saje menjenguk. Abang Misai tak ikut. Dia keja petang. Aku angkut akak aku yang kebetulan nak amik barang tupperware dia.

Sepanjang perjalanan Amirah Raihanah adelah melalak. Macam nak terkeluar taik telinga aku dengar dia nangis n jerit-jerit. Tetiba pulak angin apa ntah asek nak berkepit celah ketiak aku ni haaa... Bagi susu pun tak nak. Bagi mainan pun sama la ditolak. Asek berenti la cari stesen minyak. Elok akak aku pas kat aku senyap sengih-sengih. Sangat drama queen woh ini budak.

Bagi dia nenen sampai tertido. Campur letih melalak kot. Baru la aman nak drive. Bagi susu botol pun tak hendaknya dia. Nasib la Amir Ridhwan behave je.

Dok tengok staf aku berboling lepas tu blah. Amir pun bosan dok situ kot. Asek la cakap nak tengok laut la, nak tengok ikan la. Dari atas tempat boling tu memang buleh nampak laut. Tapi budak-budak mana buleh dok dia setempat. Jadi kitorang terus pi kedai tupperware.

Barang tupperware je penuh 1 kereta. Hahaha! Tu dia bakal usahawanita berjaya.

Lepas tu melepak sat kat Jusco Perda. Aku nak cari apa sebenarnya kat sana? Ohhhh.... Melepak makan KFC. Amir asek cirit je semalam. Penangan KFC ke hape tah la. Kesian dia. Tetiba dok pegang bontot time tengah main. Dia sekarang tak pakai pampers kecuali time tido. Rupanya dah terberak dalam seluar. T_T

Kat Jusco tu sebab nak makan je. Lepas tu lalu kedai ada jual barang-barang Angry Bird. Dah janji dengan Amir nak beli belon bird. Ada pulak. Beli la 1. Lepas tu dia kata nak jam bird pulak. Aku beli kipas mini bird sebab dia mana reti lagi tengok jam. Bulan depan la belikan jam. Kesian pulak dok berangan pakai jam aku.

Ahad pulak mendobi baju yang dah penuh 1 laundry bag. Petang pi Tesco dengan Abang Misai beli beras.

Hari ni nak lipat kain baju. Aku penat sangat semalam tak berlipat kain baju tu. Tersadai dalam bakul.

Ok, nak sambung buat bajet. Gila lama aku buat bajet. Sebab pening pikir apa lagi yang nak dikira. Hidden cost kot ada.

Bye....

No comments: