SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, March 27, 2012

Amir Makin Keletah

Assalamualaikum

Kebosanan di opis. Kena amend balik bajet yang dah buat. Timbalan kata nampak macam sikit sangat. Hukhukhuk...

Semalam aku tido awal. Penat macam baru lepas membajak sawah. Jadi lebur la semangat mahu melipat kain baju yang berlonggok. Tengok la kalau larat aku lipat malam ni pulak.

Tetiba teringat Amir. Kelakar pulak bila teringat keletah dia sekarang. Mulut makin potpetpotpet macam mak nenek. Macam pagi semalam masa nak hantar dia pi rumah Toksu. Ada lori lalu depan simpang.

'Tu diaaaa... Besaqnya lori...'

Tergelak besar aku dengar. Macam orang tua ok. Nak tido lagi la jenuh nak melayan. Amir sebelum tido mesti nak bercerita. Aku kadang-kadang main angguk je sebab dah mengantuk. Tapi mulut dia punya la menceceh.

'Ummi, petang tadi Amir jalan-jalan. Nampak ummi boh dengan anak dia. Ummi boh besaqnyaaaa...'

Boh tu adelah lembu ye. Ummi boh tu dah tentu la mak lembu. Aku tak tau apesal dia panggil lembu tu boh. Tapi bila aku cakap lembu dia faham la apa binatang tu.

Tikus pun lagi la. Dia panggil tuih. Hahaha!

Still ada pelat-pelat la time bercakap tu. Kadang-kadang aku tak faham pun. Just iyekan aje. Selagi kita tak iyekan dia asek ulang je la.

Tapi yang buat aku hangin tu dah pandai sebut babi. Dibabikan aku pulak tu. Toksu Amir cakap maybe dia dengar kawan-kawan dia masa kat rumah Toksu cakap macam tu. Aku cakap la dengan dia tak baik cakap macam tu. Amir boleh gelak-gelak je.

Pagi tadi masa hantar dia aku pesan la,

'Amir nanti pi dok rumah mak buat perangai elok-elok ye.'

'Hmmm... Nanti Amir jaga adik.'

Alahai.... So sweet la Amir ni. Memang dia sayang kat adik dia. Tok Wan acah-acah nak amik pun muka dah sebik. Bergenang air mata. Very the hati tisu tau ini budak.

Kan best kalau aku tak payah keja. Dok rumah je jaga anak-anak.

Sob... Sob...

Tetiba nak dalam hati ada taman.

No comments: