SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, March 13, 2012

Nyaris Nak Rentung

Assalamualaikum

Rasa macam dah lama tak update kan. Mood merudum la. Kemalasan bermaharajalela. Banyak benda nak pikior. Maka terbiar la blog ni tanpa update. Ala, kalau update pun cerita aku ni balik-balik tang tu jugak la. Bosan kan. Hahaha! Eh, perasan. Ada ke orang baca blog awak nih. Muahahaha!

Weekend lepas pi merambu dengan akak aku. Laki aku takde. Lepas balik dari Langkawi pi Johor pulak. Bz mengalahkan Najib. Nyampah haku. Minggu ni seminggu dia melepak kat rumah. Cuti. Dok rumah pasang radio baru kat keta aku. Tak ada la aku pi keja hari-hari dok pasang radio henpon je.

Disebabkan hari ni keta aku tersadai kat rumah terpaksa la aku pi keja bawak keta Abang Misai. Aku panggil kenderaan berat. Bunyi keta dah macam lori. Maklum la, macam-macam dimodified. Seriau aku nak bawak keta orang tua tu tau. Dia dah potong spring kasi rendah. Sat lagi aku ni mana reti bawak keta slow-slow. Lalu bumper pun aku taram melambung-lambung orang dalam keta. Ni bawak keta rendah-rendah ni ada tertanggal bumper depan tu. Kahkahkah!

sambung cerita weekend lepas. Aku merambu pi VIP Celebration Tupperware. Tengok akak aku naik pentas. Amik hadiah di atas kegigihan dia berusaha menjadi usahawanita berjaya. Tak amik gambar pulak sebab aku bawak 2 orang budak lasak tu. Tapi Hana keja adalah tido sepanjang masa sebab dalam dewan sejuk. Amir pun setakat terlompat-lompat dengan sepupu dia kat sebelah kerusi je.

Balik dari event tu pi kedai buku kat Jusco Perda pulak. Nak mengabihkan voucher buku 1 Malaysia akak aku. Pukul 9 baru sampai rumah. Elok sangat la sampai rumah budak 2 orang tu tido. Hana je ngamuk kejap sebelum tido tu. Penat sangat padahal ummi dia yang dok dukung dia merata. Tak bawak stroller. Keta MyVi tak muat bubuh stroller dia.

Malam tu pulak Alhamdulillah aku tido lewat. Dok berkurung dalam bilik membelek muka. Kehkehkeh... Keluar nak pi dapur dah macam pelik apesal ada bau-bauan ni. Bukan bau wangi. Tapi bau kari. Padahal 1 rumah dah gelap gelita. Pi jenguk dapur tu dia...... Mak mertua aku panaskan kari lupa nak tutup api. Dia dah selamat dibuai mimpi kat dalam bilik.

Tengok dalam periuk kuah tu dah kering separuh. Perghhhh!!!! Allah gerakkan hati aku ni tido lewat n jenguk ke dapur. Kalau tak sah-sah rentung dah 4 beranak. Tak ada la aku mengupdate blog ni sampai bila-bila kan. Memang syukur sangat-sangat la.

Ahad pulak Abang Misai dah balik dari Johor tapi tengahari pi keja pulak. Jadah apetah keja hari Ahad. 24 hours pulak tu. Sempat la kejap dok melayan Amir main-main.

Hari Ahad tu aku mendobi. Dah penat mendobi n jemur segala kain tu dok la melepak. Tertido pulak sebelah Amir. Hana pun tido jugak dalam buai. Tetiba tersedar hujan lebat gila. Teringat baju yang dok bersidai kat belakang. Huwaaaa!!!! Abes basah. Dengan aku sekali basah kuyup. Si Hana pulak time tu la bangun melalak-lalak. Langsung tak nak dok bawah. Tukar baju sup sap sup sap dok kelek budak bertuah tu pulak.

Akibatnya dapat la sakit belakang yang amat sangat. Nak tegakkan badan pun tak boleh. Hari ni pun sakit lagi belakang aku.

Kesimpulannya weekend lepas aku adelah bz.

Ok tu je. Babai!

No comments: