SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, June 14, 2013

Penang Dilanda Ribut

Assalamualaikum

Semalam Penang dilanda ribut. Aku masa kejadian sedang berada di kedai jahit. Pi amik baju kurung. Bagitau kat Abang Misai baik je dia kata apesal tak jahit sendiri. Ye lah, berapa kali aku suruh pasang mesin dia buat tak reti je. Lagi nak suruh aku jahit macam aku terror. Padahal baru belajar jahit sepasang baju. Tu pun aku dah lupa. Hahaha!

Masa pi kedai tu aman-aman je keadaan. Cuma mendung je la. Bajet hujan biasa-biasa je. Masa tengah bayar tu dengar bunyi angin tiup zink punya la kuat. Jenguk keluar tengok zink kedai depan terkibai-kibai. Kalau tercabut tu naya je.

Terus laju-laju keluar n pi kat kereta. Dah la aku parking agak jauh. Angin punya kuat sampai berterbangan pasir-pasir kat jalan tu. Dah jadi masker kat muka aku ni haaa. Aku nak bergerak ke kereta pun dah macam siput. Macam nak terbang dah rasanya. Bayangkan aku yang gemuk ni pun macam nak terbang. Orang yang kurus sekeping aku rasa dah terbang kot.

On da way balik nak amik anak-anak banyak betul pokok tumbang. Angin je kuat ye. Hujan gerimis aje pun. Alhamdulillah aku keluar agak awal dari opis. Kalau tak confirm aku stuck kat jambatan pulau pinang tu. Budak opis bagitau dia gerak masuk jambatan pukul 7. Pukul 10 baru sampai ke seberang. Jammed yang langsung tak bergerak sebab ada pokok tumbang kat area lepas jambatan tu. Huhuhu...

Time balik amik Amir n Hana pun nampak ada pokok tumbang depan jalan masuk taman rumah aku. Tapi dah dialihkan.

Tengok berita menara pemancar apa tah dekat bangunan umno kat belah Pulau ni tumbang. Sorang meninggal. Bangunan umno tu dekat je dengan bangunan opis aku ni. Pagi tadi nak pi opis jalan depan bangunan umno tu tutup. Dan sangat la memualkan bila aku kebek-kebek forum ada manusia yang terlampau taksub dengan politik mengaitkan benda ni dengan politik. Musibah ni Allah turunkan untuk peringatan pada semua. Lagi mau kait pasal politik.

Hoih, cakap pasal politik ni sampai kiamat pun orang tak abes bercekau punya la. Aku ni kejap lagi ada taklimat. Lepas tu nak bertolak ke PD. So, tak ada masa nak ulas panjang-panjang sangat.

Jadi mari la kita kemas meja dulu. Minggu depan aku masuk opis terus ada audit 5S pulak. Tak ada masa lain dah nak kemas.
 

No comments: