SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, February 4, 2013

Tudung

Assalamualaikum

Aku bz sebenarnya tapi saje nak update sebab bahu aku dah menunjukkan tanda-tanda stress. Jadi mari kita release stress kejap sebelum aku jadi gila.

Tengok tajuk sikit. Amboi... Ala-ala muslimah pulak tajuk i hari ni. Kihkihkih...

Tak ada apa sangat pun. Tadi aku ke bahagian admin. Mencari punch card bulan lepas. Sebab aku tak mintak sign dari bos yang aku dok pi buat keja luar n pi meeting segala. Tiba-tiba chief clerk tegur,

'Puan, tak pakai tudung bawal ke hari ni?'

Hari ni aku pakai tudung instant. Main sarung aje tak payah pin. Kalau longgar kat leher sikit tu boleh la pin tapi tak ada la payah aku nak membentuk tudung tu kan.

'Tak. Hari ni malas nak gosok.'

Hahahaha! Berhemah tak jawapan. Pegawai yang sungguh pemalas. Wakakaka!

'Puan pakai tudung bawal hari tu nampak lain tau. Lagi segak.'

Amboi... CC mengayat bukan main. Hahahaha! Segak tu ayat orang Penang maksud dia cun, comel atau yang sewaktu dengannya. Cewahhh...

Ada jugak yang kata pakai tudung bawal nampak macam lagi muda. Nampak macam student lagi gitu. Kembang kempis hidung bila orang kata nampak lagi muda.

Tapi apekan daya. Aku ni paling tak suka gosok baju. Kalau dah terpaksa baru la aku gosok. Yang aku sibuk pakai tudung bawal tu pasal dah tak ada tudung aku nak matchingkan dengan baju. So, gosok aje la daripada asek ulang pakai tudung yang sama. Mesti orang kata aku ni kedekut tudung pun tak nak beli.

Aku ni nak kata kedekut ada la jugak. Muahaha! Tapi aku macam tak berkenan tengok gaya tudung yang ada. Cerewet sangat tu idok le tapi aku rasa gaya tudung instant sekarang macam dah pelik. Tudung Fareeda yang berlayer-layer tu aku rasa macam dah terlebih vouge la pulak aku nak pakai. Aku nak yang simple tapi menarik. Haaaa....

Tudung bawal ofkos la simple. Tapi kena gosok. Jadi bila dah perkara itu adelah tak menggembirakan maka aku malas nak buat. Melampau sangat perangai kan.

Sebab orang dah puji ni lepas ni kena la rajin gosok tudung. Muahkahkahkah! Hadap pujian sungguh.

Ok, aku nak sambung buat keja. List keja aku sampai tahun depan tak abes.




No comments: