SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, February 8, 2013

Budak Yang Melekat Dengan Ummi

Assalamualaikum

Aku mengantuk. Pagi tadi pukul 3 lebih Amir bangun panggil...

'Ummi! Ummi!'

Aku mamai-mamai terbangun. Ingatkan aku mimpi. Jenguk la Amir kat dalam katil dia *ye Amir masih tido dalam baby cot dia* di sebalik Abang Misai. Nampak tangan dia menggeliat.

'Apa dia?'

'Amir kencing la. Basah.'

Aiyooo... Pampers bocor la tu.

Kejut la abah dia bangun. Sebab aku memang ngantuk yang amat. Abang Misai dah tido awal semalam. Bila abah dia suruh bangun n pi bilik air Amir cakap,

'Takmau abah. Nak ummi jugak.'

Huwaaaa.... Melekat dengan aku betul dua-dua orang anak ini. Hana dah tentu-tentu la melekat. Abah panggil suruh tido pun menyorok balik kain aku. Aku balik keja pun dia terjerit-jerit,

'Mi! Mi! Mi!'

Nak makan malam semalam pun Amir nak aku jugak. Abang Misai dah amik diorang dulu sebelum aku balik keja. Jalan dah la jem teruk semalam. So, lepas mandi segala aku pun baru nak menyuap nasik ke mulut Amir kata,

'Amir nak makan jugak. Nak ummi suap.'

Padahal laki aku kata sebelum aku balik tu dia dah offer Amir makan. Tak nak. Nak ummi suap jugak sebab dia dok ralit tengok Upin Ipin. Daripada nak menyuap ke mulut aku terus menyuap ke mulut Amir. Bagus la macam tu, kurus sikit ummi hang ni. 3 ketul ayam masak kurma dia bedal. Nasik tambah 3 kali.

Bila aku kata,

'Asek nak ummi je. Kalau ummi takde pi keja jauh macam mana?'

'Amir ikut la ummi.'

Errr... Macam mana tu? Takkan pi kursus nak berangkut kot. 15-18hb ni aku ada taklimat kat Kelantan. Abes tu macam mana?


Amir dan Hana yang attached sangat dengan ummi.... Sayang 2 orang budak ini ketat-ketat...