SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, February 6, 2009

Sahabat sekalian, saya memohon doa anda semua...

Semalam masa balik kerja kakak aku aku bagitau sepupu aku dekat sabak bernam accident kena langgar kereta dekat depan rumah. Kakak aku kata ada dekat hospital klang. Punya lah jauh ke hospital klang tu aku agak mesti kritikal.


Sepupu aku tu anak kepada pak itam aku. Kecik lagi. Baru darjah 3 ke 4. Aku tak sure yang tu. Tapi badan dia sangat comel. Macam budak sekolah tadika.


Dengar cerita dia kena langgar masa nak melintas jalan. Rumah dia memang betul-betul tepi jalan je. Melambung lah budak tu sebab kereta yang langgar dia tu dipandu laju.


Kawasan kampung pun nak bawak kereta laju-laju. Ingat bawak kereta kat litar sepang ke hape???


Malam semalam aku call maksu, tanya macam mana condition sepupu aku tu sebab maksu yang tunggu dekat hospital klang dengan mak itam. Maksu kata ada respon sikit tapi still koma and sekarang dalam ICU. Maybe nak dipindahkan ke GH coz doktor dekat klang kata ada pendarahan otak.


Maksu pulak call kakak aku aje bagitau. Tak call aku sebab dia kata aku tengah pregnant and mabuk-mabuk so tak nak buat aku risau-risau. Tapi memang lah aku risau jugak. Dah lah memang rapat dengan keluarga pak itam aku.


Pagi tadi pulak kakak aku call bagitau yang sepupu aku tak jadi dipindahkan ke GH. Sebabnya pendarahan otak dia teruk sangat. Doktor tak berani nak pindahkan. Kalau nak bedah pun kena tunggu dia sedar dari koma. Chances to live 50-50.


Aku nak pi melawat tapi aku agak bebal kerana tak tau jalan untuk ke hospital klang. Nak ajak siapa pun aku tak tau. Sepupu seorang lagi busy dengan kerja... Ditambah dengan keadaan aku yang tengah mabuk-mabuk and aku tak boleh drive jauh-jauh sangat.


Apa pun dekat sini aku harap blogger-blogger lain yang dikasihi dapatlah kiranya tolong doakan sepupu aku, Amar, selamat dan melepasi paras kritikal sekarang dan cepat sedar dan sembuh. Mudah-mudahan dengan berkat doa kalian Amar akan selamat. Amin..




**update~~ Amar makin kritikal... Sekarang bergantung pada mesin je...

No comments: