SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, February 24, 2009

~~Apa aku buat tetiap hari bekerja~~

Rutin aku setiap hari bekerja:

~~Bangun pagi pukul 5.30.

~~Hantar kakak aku pergi tunggu bas.
Dulu aku hantar sampai ke stesen komuter. Sekarang pasal aku dah tak larat aku hantar sampai tempat tunggu bas ke KL saje. Adikku cepat-cepatlah dapat lesen. Aku dah tak larat gila ni. Pagi tadi pun pinggang rasa nak tercabut dah. Hukhukhuk... Macam mana bila aku dah sarat nanti. Nak panjat tangga ke tingkat 4 lagi. Dah lah tak ada lif.

~~Balik dari hantar kakak aku tunggu bas aku golek-golek sampai pukul 6.15. Kalau aku malas aku golek-golek lagi macam ayam golek sampai pukul 6.30. Kalau malas tu dah mencapai tahap dewa dewi aku golek lagi sampai pukul 6.45.

~~Bangun mandi, buat lah apa yang patut, siap-siap pergi kerja. Kalau sempat bancuh susu aku minum secawan dulu. Selalunya adik aku yang rajin tolong bancuhkan. Kalau tak rajin aku minum air masak aje kalau dah ala-ala lambat nak pi kerja.

~~7.20 pagi start kereta lepas tu memecut ke ofis dengan kadar yang aku rasa orang tak suka membontot kereta aku pagi-pagi kalau dah lambat iaitu 60km/hour. Hahahaha... Kalau dah lambat baru lah aku bantai laju sikit, 80km/hour.

~~Selalunya aku sampai ofis dalam pukul 7.45. Paling lambat pukul 7.53. Setakat duduk ofis baru tak pernah aku cipta rekod punch card merah. Masa ofis lama tu merah jugak kadang-kadang. Tapi ofis lama lagi dekat dari ofis baru ni. Agak pelik. Huuuu....

~~8.00 pagi jam punch card bunyi. Aku duduk dalam bilik settle kerja yang ada. Lepas tu kalau tak larat aku lepak kejap. Kalau ada meeting pi meeting. Kalau ada hal nak kena jumpa bos pi lah jumpa bos. Kung kang kung kang bunyi jam, lunch hour time!!!

~~1.00 - 2.00 pm. Lunch hour.
Selalunya aku tak lunch. Sebab pagi-pagi dah heavy breakfast. Aku suka tido aje time ni. Tapi kalau lapar aku makan lah. Takkan nak kebuluran pulak.

~~ 2.00 - 5.00 pm. Kadang-kadang petang-petang pun banyak jugak meeting. Masuk ajelah. Dah kena jemput. Kalau tak ada meeting buat lah kerja apa yang patut sampai lah pukul 5. Dengar aje bunyi jam punch card kemas-kemas beg n balik. Nak tunggu apa lagi. Kalau banyak kerja baru lah kena stayback.

~~5.00 pm and above. Ke stesen komuter. Tunggu kakak aku balik.
Macam aku pernah bagitau kakak aku ada aje lesen full tapi takut bawak kereta. Jadi aku lah driver tak bertauliah setiap hari.

~~Dalam pukul 6 lebih selalunya dah ada dekat rumah kalau tak rajin nak merayap. Mandi manda segala. Makan-makan. Tengok tv. Kalau tak ada cerita best lepas berita tv3 habis aku dah masuk ke kamar beradu. Mengantuk lain macam sekarang ni. Badan asyik letih aje.



Well, itu lah rutin aku setiap hari bekerja. Kalau time cuti memang aku melepak aje kat rumah. Kalau barang dapur habis hujung minggu lah merayap ke pasar. Sekarang ni disebabkan selera amat kureng selalunya aku beli dekat luar aje. Kalau masak karang membazir pulak. Siapa nak makan pun. Kakak aku pun tengah tak ada selera.


Dah! Dah! AKu nak pi tido ni. Mengantuk taw...



No comments: