SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, February 5, 2009

Carbonara itu tak sedap ditambah mood yang kureng bagus hari ini!

Tengah hari tadi aku terpaksa berkejar ke ofis 'kandung' aku. Sebabnya nak bincang pasal projek yang nak buat starting bulan ni.


Sekarang aku dekat ofis 'tiri' 'angkat' je. Awal-awal masa lapor diri dah kena hantar pergi ofis orang lain. Kesian kan?


Kita abaikan pasal peng'anaktirian' aku.


Dah lah ofis betul aku ni macam hilang punca aje pasal projek ni. Bila aku call HQ ofis angkat aku ni officer sana kata mungkin arahan tak sampai lagi. Dia pun dah naik menyampah dengar suara aku sebab hari-hari aku aje yang call. Siap mendapat sindiran halus gitu.


Hei.... Benci betul lah aku. Nak suruh buat kerja cepat-cepat. Bos aku dekat sini hari-hari dah bising tanya perkembangan mak nenek segala. Tapi kalau arahan dari orang atas tak turun lagi takkan lah aku nak pandai-pandai buat sendiri.


Hari tu dah kena sekali. Sampai aku kena kautim dengan orang besar dekat HQ. Nak suruh aku pandai-pandai sendiri lagi ke? Tak sanggup lah aku. Yang lain-lain nak lepas tangan je. Masing-masing nak main tarik tali. Bongek betul!


Pandai nak lepaskan tengkuk sendiri aje lah. Lain kali planning tu kasi betul sikit. Ingat benda ni boleh siap sekelip mata aje. Kejadahnya lah kan. Biar pulak anak buah terkapai-kapai sendiri.


Lepas berkejaran tu tekak aku yang payau ni teringin nak makan spageti carbonara dekat pizza hut. Kebetulan semalam birthday staf aku. So aku belanja lah dia sekali.


Tapi servis yang lembap telah menyebabkan carbonara itu menjadi sejuk, tak sedap dan keras ye. Huuuuuwaaaaaaa!!!!!


Benci betul lah. Entah berapa lama lah staf pizza hut tu biarkan carbonara aku yang dah siap tu tak berhantar. Geram nih!!! Bayar mahal tau. Bukan seposen dua.


Sudah lah tukang amik order tu pasal menu pun tak tau. Ada ke combo meal yang dari pukul 3-6 tu dia kata ada time cuti je. Weekdays = Cuti kah????


Adoi lah dik ooiii! Dah berapa lama lah kerja.




p/s: Dari pagi tadi aku nak jumpa bos aku tak dapat. Nak bincang pasal projek yang nak kena buat ni lah. Pagi tadi dia tak ada. Petang ni ramai lah pulak tetamu dia. Bengang ah!



No comments: