SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, February 12, 2009

Bila nak dapat tukar ni???



Baru lepas makan nasi lemak merangkap makan tengahari aku.




Selera amat teruk semenjak dua tiga menjak ni. Minum air kosong pun aku boleh berlari ke langit toilet.




Balik ke kampung tak ada yang menarik pun. Husband aku kena kerja sepanjang masa aku cuti. Jadi pagi-pagi dah aku tercongok depan rumah kakak aku. Pasal aku segan duduk rumah mertua lepas tu tak reti nak berborak. Petang bila si abang misai balik kerja baru lah aku ikut dia balik.




Aku sangat lah 'failed' perbualan lisan dengan mak mertua sampai ke hari ni. Mak mertua pun jenis pendiam. Sudah lah aku harap duduk aje, nak tolong buat kerja rumah pun setakat menyapu sampah aje. Nak tolong masak pun mak mertua suruh aku tido sebab dia kata aku tengah mabuk-mabuk. Adakah aku dengan bendulnya menurut perintah. Hikhik..




Duduk rumah kakak aku melayan si debab Fiq yang kerjanya sekarang nak orang pegang lepas tu dia nak melompat. Sampai sakit belakang n lenguh tangan-tangan. Merangkak pun belum sibuk dah nak melompat budak kecik ni.

Ini lah budak kecik Fiq dengan headgear Madagascar. Geramnyeeeee tengok budak kecik ni!




Lepas tu keluar pi jalan-jalan rumah mama pulak.




Malam kelmarin dapat lah merasa ikan siakap tiga rasa yang aku idam-idamkan dekat Kuala Juru. Tapi aku kurang dapat menikmati sebab perut aku meragam, pulak tu rasa loya tiba-tiba. Selalunya dengan kepala ikan tu aku boleh kunyah-kunyah. Sungguh tak best rasanya. Tapi tak apa, nanti selera dah ok siaplah.




Sepupu aku Amar still tak sedarkan diri. Aku pergi melawat hari Jumaat minggu lepas sebelum balik kampung. Sayu betul aku tengok adik-adik kecik dia menangis. Kecik-kecik pun dah faham apa jadi dekat abang dia. Lagi sayu bila pak itam menangis peluk aku. Menitik jugak lah air mata. Tak boleh tahan. Pak itam ni nampak aje macam garang, tapi hati dia halus.




Dah lah aku pergi time ofis hour. Angkut pulak staf aku pasal aku tak tau jalan pi hospital Klang. Nasib baik rehat Jumaat lama.




Bila lah dapat tukar balik kampung ni. Tak larat lah nak ulang alik balik kampung tiap-tiap bulan.

No comments: