SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan Pertama 1434H

Assalamualaikum

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak sahabat semua. Hari ni 1st day puasa. Aku ni nak berdiet bulan puasa ni. Berat badan dah menunjukkan angka yang menakutkan. Huhuhu...

Maka pagi tadi aku berherbalife la buat pertama kalinya. Nak terbelahak aku minum shake tu. Tergedik sangat 1st time berherbalife lepas tu buat sekali banyak kan. Konon untuk mengenyangkan. Lepas tu terus pening lalat nak abeskan shake tu. Aku try la buat double dari yang biasa. Haaa... Terkulat-kulat sendiri. Hahahaha!

Dah la mak mertua aku pagi-pagi masak daging goreng kunyit. Feveret tu. Telan air liur je la pandang daging tu. Ada la cuit-cuit 2 ketul. Huhuhu... Cannot resist tau. Rasa je takpe kot. Hehehehe... Menjejaskan tak kandungan kalori amik 2 potong daging?

Aku dah plan nak bangun masak sahur untuk mak mertua aku. Laki aku keja malam semalam. Pukul 4 pagi aku bangun tengok mak mertua aku dah ada kat dapur dah. Nasi pun dia dah masak. Pukul berapa la dia bangun tu. Jangan ada orang kata aku ni pemalas dah la.

Oh, Hana n Amir pun bangun sahur sekali. Hana tu bukan boleh aku tak ada kat sebelah. Tau-tau dah bangun melalak cari ummi. Dia la peneman aku yang terkulat-kulat nak abeskan shake pagi tadi. Lepas tu Amir pulak bangun. Kesudahan dua-dua orang aku suap makan nasik. Sambil menahan dari menyuap nasik ke mulut sendiri. Kihkihkih...

Paling haru time nak pi keja la. Amik herbalife kena banyak minum air kan. Asek nak terkucil je la pe'elnya. Sebelum pi hantar diorang aku dah pi toilet. Sekali lepas hantar bebudak tu pi rumah pengasuh aku dah rasa nak terkucil lagi. Gila la macam ni. Maka memecut sepantas kilat cari stesen minyak.

Singgah stesen minyak petronas lepas hiway BKE. Toilet perempuan rosak ok! Rosak! Aku dah serabut perut dah. Dok pikir boleh ke nak bertahan sampai ke belah pulau ni. Ah.... Tahan je la dulu. Tahan pun dah rasa macam nak pecah pundi kencing. Rasa macam nak tekan brake pun tak mampu dah. Kegilaan apekah ini????

Jejak je tayar kereta kat belah pulau aku pecut pi stesen minyak kat Lim Chow Ewe tu. Caltex ke hape tah. Parking terus berdesup cari toilet. Sampai terpaksa potong queue ada sorang nyonya ni yang slow motion cari toilet. Sorry aunty, iols dah tak tahan sangat ni. Ada aku terkencing dalam seluar kat luar toilet kalau tunggu aunty karang.

Pengalaman ngeri sungguh tahan kencing macam tu. Lepas ni aku tak kira. Toilet pompuan rosak aku haruk je toilet laki. Daripada muka aku jadi biru tahan kencing macam tu.

Pengalaman yang tak mungkin dilupakan. Kohkohkoh...

 

No comments: