SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, July 11, 2013

Hana Demam Di Puasa Hari Kedua

Assalamualaikum

Puasa hari kedua. Masih steady. Steady la dok dalam opis ada aircond. Cuba kena buat keja luar. Agak-agak boleh tahan ke tak?

Tapi semalam aku pi jugak keja luar petang. Lebih kepada nak elak jem kat jambatan. Huhuhu... Petang ni tak tau la macam mana pulak gaya. Dah la tak simpan stok makanan dalam kereta. Tak amik iktibar sungguh pengalaman tahun lepas. Bukak puasa telan air liur je. Hahahaha!

Konfiden sangat boleh sampai rumah sebelum berbuka kan. Tak apa. Kita doa Allah permudahkan urusan kita.

Pagi tadi aku masih gagal mengawal pundi kencing. Singgah lagi ke stesen minyak. Kali ni ada akak tu punya la lama dia kat dalam tu. Aku kat luar dah kejap ke depan, kejap ke belakang. Nasib la hari ni masih boleh bertahan. Kot jadi macam semalam pasti aku dah tak pi keja.

Hana demam pulak pagi tadi. Dia dok berak malam semalam. Pagi pukul 3 lebih dia cari nenen lepas tu cakap dengan aku,

'Ummi, uh.. uh...'

Aku dalam mamai-mamai tu bangun la jugak. Berak lagi budak ni. Bawak pi toilet. Tengok mak mertua aku kat dapur tengah masak. Punya la awal.

Lepas berak tu la badan dia start panas. Nak bergantung je dengan aku. Aku bangun sikit tak boleh. Lambat sikit aku sahur pagi tadi. Sebelum pi keja lagi sekali dia kata dia uhhh... Suruh abah dia la setelkan. Aku nak bersiap pi keja. Bulan-bulan puasa ni orang lepas sahur rajin terus mandi n pi keja. Baru pukul 7 tol kat jambatan tu dah banyak kereta.

Kesian Hana demam-demam pun aku pi keja jugak. Tengok esok kalau dia still demam. Aku EL aje.

Eh, ok la. Aku nak buat banyak benda nih. Saje nak mengupdate. Oh, dan aku nak mencari karipap. Sedih semalam nak makan tapi ada orang tak nak belikan. Sob... Sob...

 

No comments: