SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, July 22, 2013

13 Hari Puasa Dengan Lauk Kedai.. Ko Mampu?

Assalamualaikum

Hari Isnin hari malas sedoniya. Aku pun tengah malas la ni. Dok cari mana mood aku tercicir.

Dah 13 hari puasa. Lauk berbuka semua taram lauk kedai. Baru semalam aku angkat sudip buat ayam goreng kunyit. Sebab dah lama sangat ayam tu dalam freezer. Hahahaha! Kalau tak memang tak masak jugak la.

Amir request masak kurma. Aku cakap la jom pi kedai. Aku nak beli bahan masak kurma. Dia kata tak payah. Kita beli je dah siap kat kedai. Lagi pun dia bukan makan lauk kurma tu. Dia sebat kuah je. Dia panggil masak hitam.

Pi kedai semalam tak ada pulak orang jual masak kurma. Dah pukul berapa dia suruh aku masak pulak. Sorry la Amir, weekend ni la ummi masak ye. Memang dah tak sempat dah. Dah la kalau aku dok kat dapur tu Hana keja asek menyelit kat kaki tarik-tarik suruh pi ke depan.

Menjaga 2 orang budak kecik yang lasak ni buat aku sangat-sangat la keletihan. Lasak 1 hal. Banyak soalan 1 hal. Amir punya mulut tu banyak betul soalan. Sampai aku tak terjawab la. Pasai pa... Pasai pa....

Si Hana dengan pe'el melaram dia. Malam semalam 1 hari tak nak pakai baju yang aku pilih. Nak baju yang dia pilih padahal baju dia pilih tu untuk pi jalan-jalan. Adekah nak tido pakai overall? Aku bagi dia tido dulu baru la dapat pakaikan baju. Tu pun bangun pagi tadi merempan nak jugak pakai overall. Pakai la jugak pi rumah Toksu.

Dah la petang semalam pakai selipar lain-lain pasangan. Pitam aku. Suruh tukar tak nak. Fashionista sangat ko dik. Ingat dia trendsetter ke hape. Hahahahaha!

Ok la, aku nak buat keja. Keja aku berlambak sebenarnya tapi aku tak ada mood. Sob.. Sob... Plus aku penat... Plus aku ngantuk... Plus aku errr... *Pang sedas*

 

No comments: