SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, July 19, 2013

Kalau Aku Kaya

Hari-hari Hari Raya.. Hahahahaha! Tajuk tak ada kena mengena dengan entry. Aku asek terdengar lagu tu kat radio. So, dah berlegar-legar dalam kepala otak.

Hari ni aku dah raya dulu. Huhuhu... Ingat dapat la full sebulan. Rupanya kabi nehi. Bangun nak sahur tadi baru perasan. Tapi dah alang-alang bangun sahur jugak la kan. Hahahahahaha! Alas perut. Kat opis ni nak makan apa.

Tak apa la. Esok boleh la buat karipap sardin yang aku teringin sangat tu. Hihihi.... Dah berapa lama plan nak buat. Tapi tak jadi-jadi sebab buat benda lain. Lepas tu fikir kalau buat nanti macam mana nak rasa pasal tengah puasa. Nak buat malam si Hana tu bukan boleh. Baru basuh pinggan lepas berbuka dia dah sibuk tarik-tarik.

'Ummi.. Mai.. Ummi.. Mai... Nak shu ummi...'

Haaa... Tu la ayat biasa dia. Oh, dah pandai cakap sikit-sikit. Macam pagi tadi la sebelum pi keja.

'Ummi.. shetttt.. shettttt...' sambil tunjuk perut.

'Adik sakit perut ke?'

'Shettt... Shetttt....'

Shet tu sakit ye. Nasib aku faham gak. Selalunya aku tak faham. Main angguk je. Hahahaha!

Bising gila dia pagi tadi kata sakit sambil tunjuk perut. Aku pun sapu la minyak telon. Lepas tu dia diam muka gembira sebab dah sapu ubat. Ubat sapu tak apa, ubat makan memang jangan harap la nak masuk mulut.

Aku kelam kabut pi toilet sebelum nak pi start enjin kereta. Dia pun ikut jugak. Keluar je dari toilet,

'Ummi... uhhh...'

Patut la sakit perut. Berak rupanya. Huhu... Time ummi ko dah lambat ni la nak berak pun ye. 

Terpaksa la basuh dulu sebelum hantar pi rumah Toksu diorang. Dan terpaksa la jugak ummi korang ni memecut gila babeng pagi tadi takut jalan jem.

Sabor je la.

T____T'



 

No comments: