SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, February 9, 2012

Mari Bermain Di Pagi Hari....

Assalamualaikum

Aku jadi kung fu panda lagi hari ni. Mata dah hitam dah. Gara-gara si Hana la. Siapa lagi. Pukul 2 pagi bangun main-main. Pengsan aku. Trick sapu bedak tak jalan dah. Huhuhu...

Jadi melayan la aku dia dok panjat sana sini. Dia panjat badan aku nak naik atas baby cot. Ntah apa dia cari atas tu. Baju berlonggok tak berlipat ada la.

Kejap tu karang dia tarik telinga Abang Amir dia. Amir pulak macam mamai-mamai bangun tengok adik, pegang lepas tu tido balik. Amir sayang adik ye. Tapi sakit hati kalau adik dia dah tido dia saje dengki pi nyanyi kuat-kuat sampai adik terjaga. Aku la lepas tu jadi Tarzan pulak marah dia.

Aku melayan Hana sampai 4 lebih. Bagi susu botol dia minum. Mata dah lali-lali. Ummi dah suka hati. Sekali, mata dia jadi bulat. Terbuntang luas. Sambung main balik pulak dah. Macam kereta baru lepas isi minyak pulak budak ni.

Tak lama time nak dekat tido tu dia mengamuk. Melalak pulak. Adoi laaaaa..... Abah dia syok la tido. Tapi aku kacau jugak pagi tadi tengok kan kejap budak bertuah tu sebab nak bancuh susu. Itu pun kejap je la. Abah cukup tido, ummi ko menguap-nguap bawak keta.

Malam tadi panas. Amir pun aku tengok tido dok terpusing-pusing. Aku bukak baju dia baru la tido dengan aman. Aku sendiri berlengas ketiak. Tu yang budak Hana jadi aktif semacam kot. Time sejuk elok je dia tido sampai pagi.

Confirm sangat tengahari ni aku tido. Mengantuk sampai sakit kepala dah ni. Huhuhu...

No comments: