SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, February 27, 2012

Dah 6 Bulan Rupanya

Assalamualaikum

Aku tak ada mood la semenjak tiga menjak ni. Nak update blog pun malas. Tiap kali dah taip aku delete balik. Sewel apa tah.

Aku kan rasa macam tak best la keja. Rasa nak duduk rumah jeeeee. Dah la tetiap pagi hantar anak-anak pi rumah Toksu diorang si kecik tu mesti melalak. Aku nak letak kat carseat dia pun badan meliuk lintuk macam jeli. Payah sungguh!

Hana dah 6 bulan lebih. Dan dia sudah berdiri kat dalam baby cot ok. Sungguh mengerikan la budak ni. Duduk pun tak pandai lagi. Sibuk nak berdiri. Maksu la bagitau aku. N kat rumah aku try letak dalam baby cot dia. Memang dia rabat kat kayu tu n berdiri. Memang tak boleh dibiar main sorang-sorang.

Kalau aku kat rumah jaga dia memang letak dalam walker sementara nak bagi abang Amir dia mandi. Pandai pulak tu dok dalam walker pi masuk bilik cari aku. Tak jumpa dia keluar pulak pi cari tempat lain.

Dan 1 kegemaran dia yang aku tak gemar. Suka kutip barang masuk mulut. Asal ada je benda dia pegang mulut la destinasi utama. Sedap kot merasa semua benda. Paling feveret adelah kertas n buku. Dia mamah-mamah masuk mulut. Sampai hancur buku tu aku tengok. Kekadang bila aku tak nampak tau-tau dah ada serpih kertas dalam mulut dia. Adoi la budak bertuah ni.....

Time baring-baring atas katil pulak suka panjat badan aku. Kalau tak dok kacau Abang Amir tengah tido. Dia panjat Amir. Amir tak marah pulak. Dia bangun lepas tu pegang tangan adik n sambung tido.

Lepas tu kalau aku makan roti sambil pegang dia nanti dia buat bunyi. Nak makan roti jugak. Kalau tak bagi dia mengamuk. Aku cubit la sikit roti cicah air kosong bagi dia makan. Kuat makan budak ni. Tapi nak makan apa yang kita makan. Selera orang tua betui.

Hmmm... sekejap je dah besar anak-anak ni. Tak lama lagi dah pandai berjalan n berlari lak si Hana tu. Sekarang pun dah laju.

Kalau Najib bagi gaji naik sampai 1k aku nak berenti buleh? Biar laki aku je keja. Hahahaha!

1 comment:

|| a - j . E . E || said...

da boleh tambah lagi sorang tu kak syima.. hahaha