SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, June 18, 2015

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1436H

Assalamualaikum

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak semua. Hari ni 1st day puasa. Alhamdulillah.. Allah S.W.T bagi lagi peluang pada kita untuk berpuasa tahun ni.

Tahun ni Amir nak try puasa. Hehe.. Pagi tadi bangun sahur awal. Pukul 5 dah bangun. Dengan Hana debab sekali bangun. Si debab tu pun nak puasa jugak katanya. Hahahaha! Selalu lambat buatkan susu pun mengamuk. Tahan ke tak makan minum sehari budak bertuah tu tah.

Amir bawak botol air pun tak nak pi sekolah. Amir nak puasa jugak katanya. Baiklah Amir. Aku bagitau dia kalau tak tahan cakap dengan cikgu. Sengih aje la mamat tu.

Bersahur semalam dengan bebudak tu je la. Laki aku tak balik. Sibuk dengan bot rosak opis dia. Hari ni pun tak tau la dapat balik ke tak. Kalau tak berbuka la aku dengan mak mertua n bebudak tu je.

Balik ni jangan jem la hendaknya. Bulan puasa ni jem selalu lain macam sikit. Kali ni dah spare buah kurma kat dalam kereta. Macam tahun lepas ahkak ternganga dalam kereta sebab jem teruk. Tak ada apa nak makan buat berbuka. Terpaksa merempit ke stesen minyak cari air n roti.

Berbuka ni nanti pun tak rancang apa nak makan. Tengok mak mertua masak apa kita sapu aje la ye. Kalau sempat menyinggah pasar ramadhan kita singgah. Teringin pulak nak makan ayam percik uols. Ayam pusing tu nanti suruh laki aku je beli. Tiap tahun puasa mesti nak merasa ayam pusing padahal boleh aje kan nak panggang sendiri. Gediks sangat.

Ok, selamat berbuka dan bersahur la buat korang yang berpuasa ye. Semoga ibadah kita diterima oleh Allah S.W.T . Kalau larat malam pi terawih. Aku terawih kat rumah aje sebab tentera dua orang tu tak reti dok diam. Sat lagi tak kusyuk solat mak ko pikir anak berlari dalam masjid. Haha!

Bye!

 

No comments: