SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, June 19, 2015

1st Day Puasa - Jalan Jem

Pagi ni sampai sakit perut aku tahan nak terkucil. Sepanjang jambatan mana ada jamban. Nak stop stesen minyak malas. Tahan la sampai ke opis. Nasib tak terkucil dalam kereta. Ngahahaha!

Semalam berbuka apa korang? Aku balik keja semalam sampai rumah pun dah pukul 7. Jadi tak ada la aku nak masak. Makan aje la apa mak mertua masak. Jalan jemmmmm hoiihhhh... Atas jambatan boleh la pulak ada lori kontena rosak kat lane kanan kan. Time orang balik keja time tu la ko nak lalu kan lori kan...

Jalan nak balik rumah pun jem jugak senah oiii... Sebab jalan yang aku lalu tu diorang memang tetiap tahun buat pasar ramadhan dekat tepi tu. Orang Kubang Semang tau la, pasar parit busuk. Hahahaha! Jangan tanya aku kenapa nama dia macam tu. Maybe sebab parit tu busuk la kot.

Jem tak bergerak wei... Aku patah balik lalu highway BKE lepas tu ikut jalan kampung balik rumah. Merentas desa aku dengan kereta. Dah la jalan kampung tu sempit. Kalau ada kereta nak pi opposite direction jenuh la nak bagi laluan. Dengan kakak aku pi bawak balik durian pulak. Pening ahkak tau time-time posa dok hirup bau durian dalam kereta.

Berbuka makan kari ikan n sayur campur. Amir puasa sekerat hari aje. Hehehehe.. Dia cakap dia sakit perut lapar. So, cikgu bagi la makan. Hana pulak dia kata dia puasa. Konfiden aje minah tu tau. Bila aku tanya kat rumah mak makan tak. Dia kata dia makan. Hahahaha! Tapi tetap kata dia puasa. Dia la jugak yang paling last abes makan time berbuka. Dok gentel ulam pucuk kadok. Makan ulam anak dara ni. Terkejut ummi hang ni. Selalu tak nak makan sayur. Tapi ulam tu mak mertua aku dah celur la. Agaknya lembut so tak terasa sangat la, tu yang dia suka nak makan.

Sahur pagi tadi pun aku goreng telur dadar je. Makan dengan nasi n sayur campur. Minum horlick. Amir n Hana tak mau bangun dah. Wahahaha! Tak puasa la budak-budak bertuah tu hari ni. Macam la semalam diorang puasa kan. Aku rasa tetiap hari nak makan telur dadar aje la. Macam tak ada selera sangat nak makan macam-macam.

Cuma aku nak cari ayam percik. Nak ayam percik... Nak ayam percik... Nak suruh Abang Misai belikan. Dia tu kalau bini dia ni mintak time aku dah tak teringin nak makan baru la nampak makanan tu. Huhu..

Ok, selamat berbuka petang sat lagi.

 

No comments: