SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, October 25, 2012

Soal Jawab Amir Ridhwan

Assalamualaikum

Macam biasa la. Nak raya. Opis mesti lengang punya. Opis aku pun begitu jua. Staf aku je sampai 5 orang sekali cuti. Aku ingat nak amik time off. Tapi bos kecik tak balas sms lor pulak. Bos kecik besar semua tak ada kat opis dari last week lagi. Tapi tak berjimba pun pasal emel n sms bos besar je dah panjang berjela.

Banyak benda nak buat malam ni. Nak masak ketupat rendang. Nak sental lantai. Tapi semua kena tunggu hero n heroin tu tido lew. Kalau tak ada harapan la keja 1 apa pun tak siap. masing-masing rajin terlebih nak tolong umi dia ni. Huhuhu...

Kalau aku lipat kain sat lagi Hana pun tolong jugak. Punggah balik kain yang aku dah lipat. Ada sekali aku bangun pukul 3 pagi pi buat susu dia. Balik bilik tengok dia tak ada atas katil. Panik oke. Gelap-gelap tu pi mana pulak budak kecik ni. Bukak lampu tengok-tengok dok terselit kat sudut bilik pi punggah bakul kain kotor.

( ̄◇ ̄;)

Tu tak kira lagi dia tolong lap lantai. Hahahaha! Nampak aje orang lap lantai kalau ada air tumpah dia pun laju jugak pi nak tolong lap. Tapi lap dengan baju dia.

o_0

Amir ikut kepala angin dia. Kalau rajin semua dia buat sendiri. Kalau tak,

'Umi la pi buat.'

Hamboih la anak bertuah. Bagi arahan macam bos besar.

Kalau nak tido malam pulak sebelum tido tengok tv kejap. Sambil baring tu mulut dia mesti menceceh tanya soalan berdasarkan cerita kat tv. Macam malam semalam. Cerita tv9 yang Eja berlakon tu. Apa tah tajuk.

'Umi, pasai apa dia nangis? Pasai apa dia tak mau makan?'

'Dia merajuk la tu.'

'Pasai apa dia merajuk?'

'Mak dia marah kot.'

'Pasai pa mak dia marah?'

'Dia tak mau dengar cakap mak dia. Mak dia marah la.'

'Pasai pa dia tak mau dengar cakap mak dia? Pasai pa dia nak kawen?'

(~_~;)

Soalan on going sangat kan. Lepas jawab dia tanya balik. Sampai la umi dia blur. Terus cakap dengan Amir.

'Tak best la cerita ni. Umi tutup tv eh. Kita tido.'

'Ok.'

Terus off tv n tido. Abes cerita. Hahahaha!




No comments: