SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, October 24, 2012

Entry Pemalas

Assalamualaikum

Yee... Aku mengalami sindrom malas mengupdate blog. Maka blog sudah bersawang dengan jayanya. Di manakah ikrar mahu mengupdate at least 1 entry sehari? Where????

Sepanjang aku tak mengupdate blog ni takde apa sangat pun yang menarik. Balik-balik rutin yang sama aje la. Pi keja, balik keja, layan anak. Weekend basuh kain, sidai kain, masak kalau rajin, layan anak jugek.

Abang Misai tak ada. 1hb baru balik. Lepas tu dengar kata bulan 12 pi outstation lagi. Kesian Amir n Hana. Raya Haji ni dok rumah je la. Tahun lepas Amir dapat la tengok orang sembelih lembu. Tahun ni siapa nak bawak? Dok je la rumah tengok orang sembelih lembu dalam tv ye nak.

Bilik pulak dah serupa tongkang pecah. Sebab Abang Misai tak ada aku jadi payah nak lipat kain n kemas-kemas. Sebab Hana keja dia nak berdukung sokmo. Lepas tu bila dia tido pulak Abang Amir kacau sampai dia terjaga. Bila dah tak cukup tido keja nak amukan je. Asek melalak aje. Jenuh pujuk.

Esok aku ingat nak time off. Letih sesangat badan ni. Semalam kepala asek berdenyut sebelah. Migrain ke hapa la pulak. Keja kat opis berlambak-lambak. Pengarah tak ada pun tapi dia punya sms dengan email berjela-jela. Hari-hari ada je sms sampai naik serabut otak aku nak mendigest apa yang aku kena buat dulu nih. Huwaaaaa!!!!

Ok, aku nak menyetel keja yang tak pernah abes ni. Letih bijik mata hadap PC nih tau. Bila buleh cuti dengan aman damai haaa...


No comments: