SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, December 2, 2011

Pagi Tadi Nampak Eksiden

Assalamualaikum

Lambat sikit up entry hari ni. Ada meeting pagi tadi. Plus aku adelah masih terkejut sebab ada kejadian eksiden kat laluan aku nak pi keja.

Eksiden motor n lori kalau mata aku ni tak salah pandang. Time aku sampai kat tempat kejadian orang motor tu dah terbaring atas jalan. Tak bergerak pun. Aku nampak sipi-sipi je. Tak berani tengok direct even kalau aku toleh memang clear gila la mangsa tu terbaring atas jalan.

Ye la, baru nampak sipi pun aku dah teringat sampai sekarang. Nampak direct mau pitam aku dalam keta. Lemah semangat tau.

Teringat pulak time aku balik dari rumah makcik aku. Masa tu study lagi. Bas turunkan tepi jalan n menapak ke stesen komuter. Sebelum sampai stesen komuter tu ada eksiden. Kemalangan maut la. Mayat tu dah kena tutup dengan paper.

Aku lalu betul-betul sebelah mayat tu. Dengan darah dia fresh lagi mengalir atas jalan. Rase nak pitam tapi buat muka berani. Jalan menonong je. Sampai sekarang wei aku ingat lagi. Siap terasa-rasa macam aku still ada kat tempat eksiden tu.

Dah, tetiba jiwa kacau teringat pasal eksiden. Ish.... Sungguh lemah semangatnya aku ni.

No comments: