SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, January 15, 2009

Hari yang haru biru

Semalam aku berjaya meng'mc'kan diri. Demam lepas tu perut jadi sakit macam mana ntah. Doktor kata gastrik.


Dah aku tak ada selera nak makan. Gastrik lah jawapan dia.


Tergolek-golek aku atas katil. Makan pun ciput aje. Ni pun selera macam badang lagi ni. Ada hati nak makan lasagna. Tak habis nanti mesti kakak or adik aku kena pulun habiskan pulak.


Tapi bilanya nak pergi makan pun. Macam iye-iye aje lah aku ni.


Lepas tu aku rasa aku memang tak boleh duduk kat seat belakang kereta. Memang melampau punya loya sampai nak muntah. Kelmarin hubby akak aku datang. So kalau dia ada aku malas lah nak drive. Tapi tu lah, bila duduk aje kat seat belakang, kereta gerak kepala aku pun berpusing-pusing lah. Nasib baik tak terbluek dalam kereta. Lepas ni kena stand by plastik. Tapi aku geli lah nak muntah dalam plastik. Huuuu....


Hari ni pulak aku melepak kat ofis dengan condition internet pagi-pagi buat aku rasa nak mencarut. Apa jadah boleh bukak web gomen aje weh. Pulak tu tak semua. Adakah cuba mengajak aku mencintai gomen dengan setulus hati???? Nasib baik lah dah ok sikit line ni. Tak ada lah berbakul sumpah aku.


Dengan pc yang kerjanya asyik hanged aje. Kau kalau aku campak pc ni keluar tingkap agak-agak aku kena buang kerja tak?


Bila pi toilet pulak ada orang yang memang perangai tahap apa ntah aku pun tak tau tak reti nak flush. Apa kau ingat orang yang masuk toilet tu semua cleaner ke nak tolong flush untuk kau. Bongok betul. Heeee... Nak muntah aku tau tak. Dengan lepas tu kepala paip tercabut. Nasib baik boleh tutup balik. Kalau tak memang mandi manda aku dalam toilet ofis kot.


Apesal aaa... Hari ni aku rasa haru biru aje. Boleh tak aku nak half day aje hari ni.


Alasan malas kerja tu sebenarnya. Hahahaha... Kakak aku pun dah 2 hari cuti sebab hubby dia datang. Maka aku ngada-ngada juga mau jalan-jalan. Atau pun aku tido aje dalam bilik aku ni kejap lagi.


Plan untuk CNY pulak nak balik kampung. Nak jalan-jalan tempat menarik kat kampung lah konon-kononnya. Tapi adakah husband aku kata dia tak tau apa tempat menarik kat sana? Erk... Aku rasa dia lagi lama kot duduk kat penang dari aku. Ades... Tapi aku larat ke nak jalan-jalan dengan emosi yang tak stabil, kepala pulak pening-pening ni? Mesti lah kena lepak kat rumah aje tu.


Tak best lah macam ni. Nak lah jalan-jalan....

No comments: