SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, October 31, 2008

Dinosaur pun tak makan macam kau


Pagi-pagi masuk kerja pukul 8 aku dah makan makaroni goreng dengan sebiji telur mata kuning cair. Adik aku yang amat rajin telah bangun pada pukul 5 pagi untuk memasak walaupun dia tak ada kelas hari ni.


Siapa-siapa rasa nak jadi adik ipar aku boleh cuba.


Aku lupa pulak dekat ofis hari ni bos nak belanja makan. Aku dah menyantap makaroni goreng tadi. Bos belanja apa ek?


Aku jengah-jengah. Bau macam sedap.


Owh...


Mee jawa rupanya.


Aroma mee jawa tu memang buat air hidung menjejeh.


Aku pergi ke belakang. Ambil air teh 'o'.


Uiks... Manis. Lori gula terbabas ke ni?


Aku jeling-jeling mee jawa tu.



+ Jangan makan lah. Tadi baru aje makan kan.


= Tu lah. Tak apalah, minum air aje.


+ Bagus... Bagus... Sedar diri pun dah makin debab.





***Bermonolog dengan diri sendiri...


.....................




"Sedap kan mee jawa ni?"


Aku angguk-angguk sambil menyudu penuh nikmat.


Masa tu baru pukul 10 pagi.


Cis... Aku berjaya menambah berat.




.....................




'Along, teman aku pi bangunan ****'


Aku sms minta sepupu aku teman. Kakak aku suruh belikan borang kerja kosong.





"Kau dah makan belum Long?"


"Aku bekpes makan roti je tadi."


"Kau nak makan kat mana ni?"


"Lepak seksyen 7 baru lah jom."



Masa tu baru pukul 12. Gomen hari ni rehat lama. dari 12.15 sampai 2.45 petang. Aku cabut awal sebab nanti tak sempat nak beli borang kerja kosong tu. Nak pergi petang nanti parking sesuka hati kena saman. Sana susah nak dapat parking.





"Kau tak makan ke?"


"Aku baru aje makan mee jawa kat ofis tadi."


"Oooo..."



Waiter datang.


"Akak dah order?"


"Blum."


"Nak order apa kak?"


"Bagi teh 'o' ais satu."


"Makan?"


"Hmmm..."








"Bihun sup satu lah."



Arghhhh!!!!



3 comments:

NeemoNeemo™ said...

Hi, just wanna inform that I've shifted Suicide Park to suicidepark.blogspot.com.

BeN`z said...

wargh! wargh! wargh! giler arh! ni bukan dinasour koman2 beb.. ni kategori T-Rex!! wakakakakaka

errr...tp kan cyma..lps aku berpassion ni..aku slalu lapo... iskk.. *tunduk smbil pdg pewot*

gendutkah aku???
wargh! wargh! wargh!

amiys said...

neem - thanks for informing me.

ben`z - owh...perutku juga semakin gendut ben... x dpt ditahan2 lg..muahahaha!!!