SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, October 30, 2008

Kawan-kawan, selamat berkhidmat untuk negara. Aku memang tak kuasa nak ikut.


9 November 2008


Tarikh apa lah tu ye?


Ohhh... Aku nikah hari tu.


Barang hantaran dah beli belum?


=Banyak lah jugak yang belum beli.


Eh, ada lagi seminggu lebih je lah.


=Memang pun.



Ahh.. Memikirkan pasal barang hantaran buat aku pening. Hari nikah dah dekat. Tapi yang aku tak beli barang-barang makanan aje macam buah-buahan.



Otak pun dah melayang-layang. Badan dekat tempat kerja. Fikiran ke kampung.


Mak bila aku tanya abah dah pergi jumpa tok kadi ke belum jawapannya, "belum lagi... Abah hang kata ada banyak hari lagi aih."



Arghhh!!! Kalut sungguh aku rasa. Abah memang suka buat kerja last minute. Kalau tanya banyak kali mesti abah marah. Kata aku ni kalut sangat. Aku tak nak lah majlis aku jadi kelam kabut. Tapi perangai abah aku tak boleh nak kata apa dah.



Aku rasa macam nak naik angin aje lah.Takkan aku nak marah-marah abah pulak. Apa jadah nak bergaduh dengan abah time nak dekat nikah. Dah lah dia wali aku. Memang cari nahas.



Dekat ofis ni pun kalut jugak. Time aku dah apply cuti time tu lah macam-macam bengkel dengan course yang wajibkan aku pergi.


'Sukacita dimaklumkan bahawa tuan/puan terpilih untuk mengikuti bengkel dan perjumpaan tersebut pada 07-09 November 2008.'


Huwaaaaahhhh... Confirm memang aku tak boleh nak pergi. Sebab bengkel dekat Sepang. Tarikh pulak tak kena langsung lah sebab aku dah start cuti dan tunggang terbalik kat kampung.


Lagi satu yang best... 'Untuk makluman tuan/puan taklimat blahblahblah akan diadakan pada 10-11 November 2008 bertempat di Kota Bharu, Kelantan dan melibatkan blahblahblah. Dengan itu, pihak kami ingin menjemput pegawai-pegawai seperti di LAMPIRAN A untuk menghadiri taklimat tersebut.'



Kawan aku cakap "Apa susah, kau bawak je laki kau turun kelantan sekali. Kita orang nak tengok jugak rupa laki kau."


Hek kau orang lah.


Penang dengan Kelantan macam belakang rumah kau orang aje kot. Kadi cakap sah je aku kena lah rushing pergi airport? Macam tu??



Semua gila. Agak-agaklah nak berkhidmat untuk negara sekali pun.


1 comment:

david santos said...

I love your work!
Have a nice day!