SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, November 9, 2012

Middle Finger

Assalamualaikum

Pagi-pagi dah sengal bahu sebelah kiri. Tu tanda-tanda stress ke? Padahal baru je hadap pc ni takkan dah lenguh macam angkat batu 10 tan.

Owh... Semalam aku telah dimiddle fingerkan oleh seorang pemandu kereta toyota putih. Sungguh bersopan dan berhemah sekali pemandu di Malaysia ni kan. Ini la keindahan Malaysia. Kahkahkah!

Alkisahnya aku ni nak keluar dari simpang. N nak masuk ke simpang di seberang jalan. Certain driver kat Penang ni ada 1 pe'el tau. Kalau ko nak ubah lane either ke kiri or kanan, mau pun ko nak masuk simpang diorang akan berubah menjadi makhluk yang mempunyai tahap dengki tertinggi di dunia.

Biasa kalau kita nak ubah lane atau masuk simpang kita akan pastikan kereta belakang jauh lagi n bagi signal kan. So, lepas bagi signal seharusnya driver belakang perlu la dengan penuh hemah bagi laluan. Lagi pun memang jauh lagi n aku sangat la pasti sempat nak masuk.

Tapi sang pendengki ni tidak begitu ye. Dah nampak orang bagi signal dari jauh diorang boleh press lagi minyak kasi laju n seboleh-boleh tak bagi kita ubah lane atau masuk simpang. Perangai puaka niyang rapik apekah itu???

Ni kali kedua aku kena. Lepas kita ubah lane or masuk simpang dia bagi hon gila-gila punya dengan brake mengejut konon aku la yang bersalah. Padahal yang ko start memecut tak hingat dah nampak aku bagi signal dari jauh tu kenapa la? Yang semalam siap pakej middle finger. Aku mampu senyum je la tengok betapa 'berhemah'nya dia.

Tak apa la encik. Semalam hari saya mungkin esok hari anda pula. ;)




1 comment:

Azlina bt. Azis said...

kurang kasih sayang tu sebenarnya.
http://azlinaazis.blogspot.com/