SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, November 5, 2012

Dah Ada Alasan Nak Potong Rambut

Assalamualaikum

Ingat nak update pagi tadi. Banyak keja. Semak claim aje setengah hari. Lepas tu terlupa dah nak update apa. Ni tetiba update sebab aku tension. Abang Misai baruuuuu je balik 1hb. Hari ni dia sms kata dia kena pi Johor balik 15hb sampai 30hb pulak.

Huaarrgghhh! Tension....

Malas nak cerita tension pasal apa.

Semalam kitorang anak beranak keluar jalan-jalan. Dah lama kot Amir dengan Hana menepek kat rumah dengan aku. Ada tak ada pi Tesco. So, keluar la kami. Dalam kereta Amir sibuk nak duduk dengan aku. Adik dia dok kat carseat kat belakang.

Ntah macam mana tangan aku ni gatal menyelak-nyelak rambut Amir. Dan aku ternampak TELUR KUTU!!!!!

Alahai anak... Mana la hang dapat telur kutu ni. Berapa banyak la bala tentera kutu dah dok atas kepala hang ni....

Semua telur kutu yang aku jumpa dah tinggal sarung aje ye. Dah menetas dah. Lagi la tension ummi ko ni Amir oiiiii.....

Kalau dah Amir ada kutu maka perlu diselak pula kepala Hana. N masa turun jalan kat Jusco aku selak. Ada jugak. Tapi sebab rambut Hana nipis maka tak banyak la yang aku jumpa. Ada la 2-3 je telur kutu. Tu pun dah tambah tension dah tu.

Dan pasti atas kepala aku pun ada gamaknya. Aku suruh Abang Misai check dia pulak tak kenal macam mana rupa telur kutu. Dengan berlagaknya kata kepala dia suci murni tak pernah ada kutu. Chaiiitt! Sekali mak mertua aku pecah lobang kata laki aku pernah jugak ada kutu tapi tak nak ngaku jugak tu.

Dah aku kena cari shampu kutu balik ni. Disebabkan psiko maka sekarang aku rasa kepala aku gatal je macam ada benda merayap.

Dan ade la alasan kukuh aku nak potong rambut pendek. Huahuahauhaua! Dah lama tak potong rambut.

^_^


No comments: