SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, November 27, 2012

Gugel Resepi Lepas Tu Terliur

Assalamualaikum

Aku kat opis. Tengah buat keja sambil kepala adelah sakit rasa macam nak hantuk ke dinding berkali-kali.

Tapi time tengah sakit kepala ni la teringat sambal goreng jawa. Alangkah sedapnya kalau dapat makan. Nyam... Nyam... ;p~~

Sekarang ni aku suka sangat gugel resepi. Gugel je la. Nak menerai jauh sekali. Hikhikhik... Asal ada terlintas kat kepala otak aku gugel. Lepas tu menatap gambar makanan yang diidamkan. Lepas tu berangan masak kat rumah.

Sampai cara buat mee kuning dengan kuey teow pun aku gugel. Sebab teringat kat rumah ada mesin buat pasta yang aku rasa mak mentua aku punya. Tapi tak pernah berusik. Dok la dalam kotak atas kabinet dapur tu dendiam.

Aku sebenarnya suka je nak try masak segala ni. Tapi segan dengan mak mentua. Lagi satu kalau aku masak siapa je la nak makan. Amir memang bukan pemakan. Dia nak spagetti carbonara je. Kalau bagi tu banyak la dia makan. Hana dia makan sikit lepas tu sepah je lebih. Abang Misai makan tapi tanpa perasaan. Sat lagi dia tanya,

'Tak masak kari ke hari ni?'

T_______T'

Punya la bini masak susah payah sup ikan merah segala dia cari kari jugak. Mamak dan kari memang tak dapat dipisahkan. Bila aku masak pelik sikit lagi la dia tak makan. Aku pernah try buat triffle tapi langsung dia tak makan. Aku la perabih sorang-sorang. Hatta sesudu pun dia tak nak rasa. Sedih ok. Sebab tu aku jadi malas masak. *alasan*

Tambah lagi Hana. Kalau aku kat dapur tengah menggoreng ke hape dia datang terkedek-kedek berdiri kat kaki aku. Kot merecik-recik minyak panas tu dah kena kulit gebu dia. Aku letak depan melalak-lalak lari balik ke belakang dok bersenggayut kat kaki. Lepas tu tolak-tolak suruh aku pi ke depan. Abes macam mana aku nak masak? *alasan lagi*

Nanti aku nak beli oven la. Kat rumah aku tak ada oven. Kalau dah ada boleh aku baking-baking kek pulok. Kena beli mixer sekali.

Haiiii.... Verangannyeeee la mak minah ni.




No comments: