SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, December 22, 2015

Bila Tak Boleh Tido, Kita Main Masak-masak Ye.. ;p

Ok, frust time dah abes. Malas dah nak fikir. Sabar itu indah. Dunia aje semua ni. Fefeeling mode ustajah sangat ni. Hahaha!

Pagi tadi aku tak boleh tido. Pasalnya dak debab batuk-batuk. Geram tau aku dengan dak debab ni. Dia paling susah nak makan ubat. Memang jangan harap la apa-apa yang dipanggil ubat nak masuk mulut dia. Vitamin yang sedap dia makan.

Macam-macam la cara nak bagi dia ni makan ubat. Paksa, picit hidung, kunci tangan kaki. Ubat tetap la disembur keluar. Jadi agak susah hati kalau dia demam. Abang Amir dia no problem. Semua ubat dia telan dengan rela hati.

So, bila dah batuk teruk ni sapu segala macam ubat. Aku sapu batook ori. Pun tak jalan jugak. Kesudahan pagi-pagi buta pukul 2 aku membebel. Suruh dia makan gak ubat. Eh, nak pulak. Maybe sebab tak tahan sangat la tu.

Makan 5ml ubat terus tido tak bangun dah. Batuk pun sikit-sikit je. Tadi suruh dia bawak ubat pi rumah Toksu dia. Harapnya dia makan la ubat tu.

Yang omak eh pulak dah bangun pukul 2 pagi terus terkebil-kebil tak boleh tido. Teringat dak debab cakap dia nak makan makaroni. Gigih la rebus makaroni pagi-pagi buta. Ayam kisar memang aku dah thaw awal-awal. Ingat nak buat chicken ball. Tapi aku malas nak gentel pagi tadi. Jadi cucur ayam je. Kahkahkah!

Jadi inilah hasilnya makaroni goreng kak mot.


Gu kan dengan jemput-jemput ayam. Oh my.... Nak pi bancuh teh hijau panas sat. Jemput makan ye korang.

:):):):)

No comments: