SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, December 14, 2015

Seronok Tengok Baby

Aku demam tetiba ni. Datang opis rasa sangat tak sedap badan n tekak sakit. Semalam sihat walafiat je. Kalau dah tetiba nak dapat sakit ni memang takde signal kan. Terus sakit je.

Semalam tinggal Amir kat rumah Mama Fik dia n dak debab Hana kat rumah opah. Apesal jadi berpecah gitu pasal masing-masing nak jumpa sepupu yang half dok rumah opah, half dok rumah Mama Fik. Aku? Pi melawat staf bersalin.

Nasib la ahkak datang dia belum discharge. Kalau tak aku saje-saje buat lawatan ke hospital la. Hahaha!

Baby boy dengan berat 3.48kg. Cser. Ok, teringat kenangan kena belah perut tetiba. Staf aku ni dia ada diabetes time mengandung. Ofkos la kena paksa bersalin kan. Induce 3 kali jalan tak bukak. Contraction pun tak rasa. Hebat sangat ni. Kesudahan terpaksa la cser. Sebab anak sulung dia pun cser. So, induce tu pun tak boleh bebanyak n ubat pun half dose saje.

Aku dulu 1st dose ubat tu masuk dah menggelupur. Lepas tu kena cser pasal kepala baby tinggi lagi. Merasa la ko kan dedua sakit. Atas bawah. Hihu... Dak debab pun kena induce pasal overdue. Tu sempat masuk ubat ke 2. Tapi masa ubat 1st tu dah rasa light-light sakit. Masuk ubat ke 2 rasa nak tampar muka orang. Ahahaha!

Seronok tengok baby kecik. Hehehehe... Tapi nak ada baby lagi tu Kak Mot trauma la uols. Sebab time dak debab agak kritikal sampai kena masuk darah 1 beg. Nadi takmo turun. Jadi aku memang gerun.

Kalau ada rezeki ada la. Kalau takde tunggu turn adik beradik lain beranak aku tolong timang je. Wahaha!

 

No comments: