SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, January 17, 2013

Amir n Hana

Assalamualaikum

I is bz yang amat. Tahun ni tengok planner ofis pun dah rasa macam nak pitam. Member pun cakap kita ni kalau nak cuti kena pi masuk wad baru dapat cuti n rehat dengan tenang. Haaa... Bz sangat kan. Maka blog pun terabai. Sob... Sob...

Ok, dah lama tak cerita pasal 2 orang budak kesayangan saya.


Alhamdulillah, Amir n Hana sihat walafiat. Selsema hidung berhingus tu ada la sikit-sikit. Asal cuaca kejap panas kejap sejuk mula la hidung tu srot sret aje.

Amir dah nak masuk 4 tahun la tahun ni. Sekarang adelah 3 tahun 5 bulan. Pe'el sekarang sangat la cengeng. Kalau nak satu satu benda tu dia melalak macam hape. Hari tu pi pasar malam dia nampak ada mainan motor polis. Amir ni kalau dia nak 1 benda dia takkan cakap direct. Dia berkias. Contoh ek...

'Amir tak ada lagi mainan motor. Cantik kan ummi.'

'Uiiii... sedapnya air milo tu.'

Hahahaha! Itu contoh sikit je. Kalau hari-hari dengar mau tak pitam ko. Semua benda hang nak. Kalau tak dapat dibantainya melalak. Dulu tak ada la macam tu. 1 pasar malam semua pandang je aku. Huhuhu... Akhirnya Amir menang. Tapi dia tak main pun motor polis tu. Gerammmmm je Ummi dia ni tau.

T______T'

Semalam dia nak ayam goreng. Ada la pasar tani kat taman tu. Kebetulan masa aku balik parking penuh. Aku pun tak solat Asar lagi. Jadi aku balik la rumah terus malas nak singgah. Tiba-tiba tengah tengok tv Amir tanya,

'Ummi tak beli ayam goreng ka hari ni?'

Dah sudah.... Aku pun jawab la,

'Ummi tak singgah la Amir. Tak ada parking tadi.'

'Awat ummi tak parking kat rumah opah. Lepas tu jalan pi pasar. Kat rumah opah takdak sapa parking. Macam Amir pi dengan Acik hari tu.'

Adessss... Dia ingat pulak. Rumah mak pak aku dekat je dengan pasar tu. Kadang-kadang kalau hari Rabu amik diorang tak ada parking aku singgah rumah mak pak aku n bawak diorang jalan kaki. Hahahaha! Ni dia pulak ajar aku.

Tak pasal-pasal semalam dia tibai tepi mata aku dengan torch light sebab nak ayam goreng sambil melalak-lalak. Kena marah la. Tapi sudahnya abah dia pi la bawak dia jugak beli ayam goreng dengan air strawberi. Tapi dia tak makan pun. Heeee... Sabor je la budak ni.

Oh, Amir aku tak hantar pi sekolah lagi. Takut dia bosan sekolah lama-lama. Maybe tahun depan la baru hantar. 

Ok, Hana pulak. Dah setahun 5 bulan. Si bertuah Hana adelah sangat la lasak. Berlari je keja dia. Nak ke dapur berlari. Pantang nampak pintu terbukak berlari keluar.

Bercakap tak reti sangat lagi. Yang dia pandai sekarang sebut susu. Tapi sebutan jadi syusyu. Hahahaha! So comel tau kalau dengar. Lepas tu ulang banyak-banyak kali.

Masih nenen di malam hari. Asal aku balik je dok selak baju. Hoih... tak menyempat. Kalau terjaga malam pun selak baju. Lepas tu kalau nak tido mesti celah ketiak atau landing kepala atas perut. Tapi nenen adelah wajib.

Rambut Hana dah panjang. Lepas tu bergulung-gulung kat belakang. Dah boleh tocang pun. Hari tu dah beli 1 beg kecik getah rambut yang kalerful. Balik dari rumah Toksu tengok rambut dah bertocang macam kat atas tu. Heheheh....

Makan tak nak bersuap. Nak suap sendiri. Jenuh la keja aku nak lap lantai. Tapi budak-budak kalau suap sendiri paham-paham je la. Makan 1 sudu lagi 5 sudu berterabur kat lantai.

Cerita pasal budak-budak ni tak sabar pulak aku nak balik tengok diorang. Suka tanya Amir soalan sebab nanti dia cerita tu buat aku gelak-gelak. Hahahaha!


No comments: