SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, December 2, 2008

"Jangan stress-stress ok?"


Itu pesan doktor yang aku jumpa tengahari semalam. Ramai betul orang sakit. Aku datang klinik pukul 12 lebih turn aku sampai pukul 2.


Oh, aku bukan saja-saja datang klinik untuk MC. Aku risau sebab aku bangun pagi semalam dan ada darah. Rupa-rupanya masa hantar kakak aku pergi tunggu bas pun aku dah bleeding. Aku aje tak perasan. Aku perasan masa nak mandi untuk pergi kerja. Lepas tu turun ke kereta ada comot-comot darah dekat seat.


Tapi bukan bleeding period. So, aku agak cemas sebab period aku baru aje lepas dan hari ni dah lebih 15 hari. Kalau keluar darah lepas 15 hari bukan lah darah haid. Itu darah penyakit. Macam ustaz aku cerita masa zaman sekolah-sekolah dulu.


Aku risau sebab aku tak pernah period lebih daripada 10 hari. Itu lah hari paling maksimum aku period.


Jadi aku cepat-cepat ke klinik. Sebab nak tau kenapa boleh jadi macam tu.


Husband dekat kampung dah risau-risau takut aku pregnant ke apa.


Hasilnya lepas kena scan doktor cakap maybe aku bleeding sebab stress. Itu boleh jadi punca turun darah. Nak kata ada baby tak nampak apa-apa pulak.

Aku dapat 3 jenis ubat. Ubat tambah darah, folic acid (yang ini bagus untuk wanita-wanita yang mahu hamil. bagus untuk perkembangan otak bayi juga.) dan juga ubat demam.

Dan hari ni badan aku masih panas. Aku tak larat nak pergi kerja tapi sebab bos sudah ugut supaya aku jawab depan ketua pengarah kalau banci tak siap dalam meeting semalam aku datang juga.

Aku cuba siapkan walaupun data ada lebih 11 ribu dengan tenaga kerja yang aku ada cuma 3 orang termasuk aku. Pula tu nak aku siapkan hujung bulan ni. (Ayat sedapkan hati sendiri.)

Pagi ni juga aku baru dapat sms dari seorang staf dia tak dapat datang kerja, MC sebab buasir yang teruk. Maka tenaga kerja tinggal 2 orang.

Badan makin panas.

Aku pula yang rasa nak MC.

Macam mana lah tak stress????



p/s: benz, tagged kamu nanti aku jawab bila aku ada mood. Sebab aku sangat depresi sekarang.

No comments: