SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, December 17, 2008

Segan tahap kritikal

Aku dekat rumah mertua sekarang. Tak tau nak buat apa maka aku melepak dalam bilik.


Segan dengan mertua tapi aku tak tau nak borak apa dengan orang-orang tua ni. Siapa-siapa yang tak ada perasaan segan silu boleh tolong ajar aku tak?


Hmm... Baru lepas kenduri hari sabtu dan ahad lepas. Semalam aku telah mengalami food poisoning yang amat dahsyat sekali. Cirit birit sampai air je yang keluar.


Oh, tolong jangan geli. Aku cuma mahu beritahu bagaimana teruknya cibi aku.


Tak cukup cibi aku muntah pula bila mahu makan ubat sakit perut yang bulat-bulat macam tahi kambing tu. Apa orang panggil? Ci kit tek aun?


Husband pula tak ada cuti. Nasib baik ofis dia dekat. Tengahari dia balik dan hantar aku ke klinik. Oleh kerana keadaan aku agak kritikal maka aku telah berjaya disuntik di atas punggung. Sebab doc kata pasti aku akan muntah jika makan ubat dan itu akan menyebabkan pembaziran.


Semalam memang aku tak boleh makan apa-apa pun. Agak malu dengan mak mertua sebab berulang alik ke toilet dengan kekerapan yang melampau. Mak mertua juga tolong masakkan bubur nasi untuk aku sebab aku tak boleh makan macam biasa.


Aku rasa sebab aku makan burger mc chicken kelmarin maka badan aku telah melakukan situasi penolakan yang melampaui batasan kemanusiaan. Tidur malam pun sampai meracau-racau. Badan panas, muntah dan cibi. Tak pernah aku sakit seteruk itu.


Malu sebab baru aje duduk di rumah husband sudah buat perangai tak semenggah.


Sudah lah husband duduk dengan mak nya. Nak juga ajak pindah tapi kesian pula sebab mak tinggal sorang-sorang. Sudah lah husband anak tunggal lelaki.


Eish, malu dan segan lah.

No comments: