SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, November 13, 2015

Review Lepas Seminggu Guna BB Cream n Sakura Mask Seqy Beauty

Haaa... Baru seminggu guna dah tak sabar nak review. Kihkihkih...

Pasal apa tak sabar? Pasal BB Cream n Sakura Mask ni best sangat hoih. Muka aku ni lepas aku stop perancang berceretek jerawat naik. Asal 'kawan baik' nak mai je mula la dua tiga ketol sebesor penumbuk naik. N baru-baru ni naik kat tepi hidung n pipi. Amarahnyaaaa!!!!

 Aku baru guna Sakura Mask n BB Cream ni start 4hb November. Sampai-sampai malam tu terus rasmi guna Sakura Mask. Lepas 2-3 hari try memang best. Ada time aku guna 20 minit je. Pastu sapu krim malam. Krim malam brand lain. Nak kasi perabes. Sebab aku ada 1 tabiat suka membeli barang baru walaupun banyak lagi sebab cepat nau terpengaruh. Sekarang tengah belajar untuk bagi perabes dulu barang yang ada. Hahaha!

N amazingly, lepas guna sakura mask rasa best sangat muka ni tau. Fresh gitu. Ada jugak Kak Mot korang ni pakai sakura mask bawak tido. Pasal keletihan melampau malas nak pi cuci muka. Tapi bila bangun muka rasa lembut je tau. Ok, ni Kak Mot rasa kesan pada muka Kak Mot la. Kalau korang pakai tak tau macam mana. Takkan la pakai 1 hari dah terus flawless macam kulit model kan. Idok la gitu.

Kulit muka pun dah kurang kusam. Dulu aku rajin telan kolagen. Tapi semenjak ekonomi gawat ni poket aku pun gawat jugak. Sobssss... Kusam balik kulit muka. Huhu...

Bab jerawat, ada 1 baru ni nak naik kat tengah dahi. Yang antara kening dengan mata tu. Bila aku tenyeh Sakura Mask 2 hari terus tak jadi timbul. Haaaaa... Parut pun nampak la makin pudar. Terus rasa nak nyanyi lagu Rossa - Pudar. ;p

BB Cream pulak. Serius best. Ringan. Tak bercapuk. Bila sapu kat kulit sekata je. Tak berminyak. Kak Mot suka part tak berminyak sebab muka iols ni sangat la sensitif kalau salah pakai cream. Minyak boleh buat goreng-goreng. Kahkahkah! Tahan lama jugak BB Cream ni. 

Best! Best! Best! Kak Mot bagi 10 bintang. Haha! Over kan senah.

Bau BB Cream ni pun ok. Tak kuat sangat. Kak Mot pernah try yang korea punya BB Cream tapi pakai sikit pastu tak boleh pi dah. Pasal bau dia terlampau kuat. Seqy Beauty punya BB Cream just nice dengan hidung sensitif Kak Mot.

If terlupa pakai bedak pun takpe. Sebab memang nampak ok je macam dah berbedak. Aku pun lepas pakai BB Cream ni guna bedak baby johnson je. Kak Mot memang malas mekap ye.

So, meh la aku tepek muka since mula aku guna Sakura Mask n BB Cream. Kot la nampak perubahan. Hahahaha! Baru pakai so perubahan tu tak ketara sangat. Nanti aku follow up pulak untuk sebulan lepas guna. Mungkin dah cun macam Hally Berry. Eh... Haha!

  
Pic dalam bilik kat opis kecuali pic 1st. Hahaha! Untung la ada bilik kat opis. Kot tak mesti anak buah kata iols hantu selfie. Kihkihkih...

Start guna 4hb n pic yang Kak Mot collage kan tu sampai 12hb. 4hb tu gambo suci murni muka tak pakai apa-apa. Sakura Mask pun tak start lagi. Kusam kan. N pic seterusnya lepas memanjakan diri dengan Sakura Mask. Tepek BB Cream n bedak baby johnson. Abaikan la muka sebesar pinggan tu. Kak mot sudah kembali montel lepas cirit birit hari tu. Huhuhu...  

Aku guna skincare brand lain ye. Karang korang ingat guna Seqy Beauty gak. Nanti kita try skincare Seqy Beauty pulak. ;)

Bawah ni gambar hari ni.


   Haaaa.... Takdelah terus flawless gitu. Takpe. Kita tengok kalau continue pakai untuk hari-hari seterusnya. Moga Kak Mot istiqomah. Hewhewhew...

Kalau korang nak beli boleh contact Kak Jeng ye. Ni no Kak Jeng untuk diwassap yo #0122052091.

Or korang jenguk kat kedai Kak Jeng kat sini

secretofviruspadu.shoppy.my

Kak Jeng sedia membantu gitu.

Lupa lagi satu. Pic Kak Mot #nofilter okeh. N tak pakai effect beauty apa bagai. Kalau pakai effect mata Kak Mot bersinar macam mata kucing. Muahahahahaha!
  

No comments: