SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, December 4, 2013

Musim Batuk dan Selsema

Assalamualaikum

Baru dapat update. 2 hari aku cuti lepas balik dari Kelantan. Ikutkan cuti hari Isnin je. Lajak ke Selasa sebab Amir muntah-muntah.

Aku balik dari Kelantan tu Amir batuk-batuk. Asal nak tido malam je batuk macam nak tercabut anak tekak. Sapu vicks pun tak jalan. Isnin tu bawak ke klinik. Malam Isnin lagi menjadi batuk lepas makan ubat. Pakej sekali dengan muntah.

Muntah selambak pulak tu. Segala yang dia makan abes terkeluar balik. Tengah-tengah malam muntah lagi. Memang tak tido dalam bilik la pasal katil dah basah lencun dimuntahkan Amir. Jenuh aku menyapu segala macam balm nak redakan batuk dia.

Kesian sangat bangun pagi tu tengok perut Amir jadi kerempeng. So terus aku putuskan nak bercuti. Masak makanan feveret dia. Pagi makan nasi goreng. Petang semalam makaroni goreng. Abes dia sapu dengan Hana.

Sebab ummi dah bercuti lama maka pagi tadi Hana buat perangai tak nak masuk rumah Toksu. Dia keraskan badan masa aku nak dukung bawak keluar kereta. Kesian sungguh tengok anak-anak. Tapi apakan daya, ummi kena kerja cari duit bayar segala hutang kereta dan rumah wahai anak-anakku.

Ni masa kat Tesco siang sebelum dia muntah selambak. Nampak Iron Man terus cakap 'Ummi, amik la gambar Amir dengan Iron Man tu.'
Ni masa baru balik dari pasar malam. Nak kungkung(dukung) aje keja dia. Rebeh bahu aku sebelah.

Sayang 2 orang budak bertuah ni ketat-ketat. Walaupun ummi adelah tiger mommy tapi tetap jugak nak berkepit dengan ummi. Hehehe...

No comments: