SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, August 13, 2013

I Diet Uols

Assalamualaikum

Semalam balik keja menyinggah rumah mama n abahku. Manusia kat rumah tu tengah gigih melipat kad kawen. Aku sampai kena jadi tukang masuk kad dalam sampul. Kad kawen adik-adik laki 2 orang tu. Menikah dah selamat dedua. Majlis je lambat sikit. Adik ipar aku pon dah preggy. Hahahaha!

Dan diet aku pun terbarai sebab makan nasik lauk daging goreng kicap dengan sayur campur. Kalau ikut nafsu dah bertambah-tambah. Tapi control sambil air liur menitik-nitik. Huhuhu.... Nak kurus....

Puasa hari tu turun 6kg. Berat sebelum puasa melampau sangat ok. Nyaris nak mencapai angka 70an gitu. Ngeri aku nak naik penimbang. Masa puasa hari tu aku sempat berherbalife 2-3 kali. Hahahaha! Tak kuat semangat langsung. Pasal tekak aku ni macam tak boleh pulak nak masuk shake tu. Terbelahak macam nak muntah. Jadi aku baru je start sambung balik herbalife tu semalam.

Tapi time sahur n berbuka aku makan tak banyak. Ikut gaya-gaya orang diet jugak la portion tu. Nasi segenggam. Lauk pun portion biasa je la. Kalau makan ayam seketul je. Kalau makan ikan seekor je. Mesti ada sayur. Wajib! Sebelum pi keja rajin sapu felinna inch loss tu. Berapi je perut n peha aku kat opis.

So, muat la aku pakai baju raya adik aku beli test kat diri dia sendiri tu. Saiz 40 dia beli. Selalu aku pakai baju saiz 42 senah. Perut pun kempis sikit. Tak ade la malu perut membonjol keluar. Kahkahkah! Time raya hari 1st pun terkontrol-kontrol makan aku. Pi rumah orang makan portion kecik-kecik aje. Gigih sangat kan.

Lepas raya ni belum start naik penimbang lagi. Lagi pun penimbang kat rumah dah biol. Nanti nak cari penimbang lain pulak. Badan besor gabak gini naik penimbang jadi 49kg. Mustahil sangat. Suka buat aku berangan badan macam Nora Danish. Cissss!

Dan kegigihan akan diteruskan sampai aku slim shady macam Miranda Kerr. Puiiiii... Hahahahaha!

Geram kot masa aku nak pakai jeans laki aku kata nampak susah nak bernafas. Padahal dia pon sama gemok. Lagi mau mengata orang kan.

Mari berdiet bersama-sama......

Pagi tadi aku minum shake herbalife. Minum pagi dengan sebiji epal. Lunch 2 keping roti taruk tuna light.

Semoga istiqomah. Huhuhu...


No comments: