SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, August 22, 2013

Food Poisoning

Assalamualaikum

Lama aku tak update. Pc yang jahanam ni belum repair lagi. Sepuluh kali tanya jawapan sama je. Aku bakar pc ni karang.

Isnin lepas Hana telah admitted di hospital ye. Start ahad malam dia muntah. Tengah tido muntah lagi. Bagi susu muntah. Sampai la dah tak ada apa nak keluar pun muntah jugak keluar air liur. Terus pukul 1 pagi bawak pi hospital.

Sampai depan registration counter dia termuntah lagi. Laju-laju orang kaunter dekat emergency suruh masuk jumpa doktor. Depan doktor muntah lagi sampai dapat plastik tadah muntah. Doktor check sikit tengok dah keja terjeluak je terus masuk wad.

Dalam wad lagi haru. Apa pun takmau. Nak ummi je. Nurse nak check suhu pun dia tutup telinga. Nak masuk line untuk drip lagi la bergegar hospital tu dengan suara dia dok panggil ummi.

Memang sepanjang masa nak berkepit dengan ummi. Abah dia pun dia takmau.

Sehari je dalam wad. Pagi admitted petang pukul 7 doktor dah discharge. Pasal last dia muntah pun pukul 2.30 pagi. Susu pun dah minum n makan pun ok. Berak je tak.

Selasa aku EL lagi pantau dia. Pagi tu tido je. Bangun tido dah ok. Nak makan minum. Tapi tercirit la 3 kali.

Semalam pulak dia muntah n cirit lagi. Abang amir pun muntah jugak. Dengan aku sekali tercirit n nak termuntah. Pi angkut ke klinik. Doktor suspek semua kena food poisoning. Hamik ko. Suspek utama adelah makan kenduri. Sebab jarang sangat laki aku nak makan kat luar.

Dapat ubat bersilat pulak nak bagi. Nasib la amir ok je. Aku sekali dapat ubat.

Pagi tadi hantar ke pengasuh nampak ok lagi. Aku pun dok sakit perut lagi ni. Makan pun kena makan yang lite-lite je la.

Nanti aku update lain. Jenuh sangat nak menaip guna hp nih.

No comments: