SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, December 4, 2012

Kucing Mati Di Tengah Jambatan

Ye. Kucing mati di tengah jambatan yang menjadi isu yang berserabut dalam kepala otak aku hari ni di samping keja opis yang berlambak-lambak.

Kat jambatan mana? Bukan la kat jambatan merah sudah roboh. Tapi tengah-tengah jambatan Pulau Pinang.

Aku asek terfikir dari mana datangnya kucing kat tengah-tengah jambatan dengan kereta yang banyak lalu lalang kat situ. Bukan sekali aku nampak. Dah lebih 3 kali rasanya.

Semalam yang latest aku nampak. Anak kucing mati terdampar kat lane paling kanan sekali. Time tu jalan jammed macam hape. So kereta semua agak slow.

Apakah di dalam dunia anak kucing boleh berada di tengah jambatan itu???? Persoalan sangat kan.

Option jawapan yang aku ada.

Pertama. Kucing tu dicampak oleh orang yang tak nak bela kucing. Sampai tengah jambatan je, nah! amik kau! *kejam sangat je imaginasi aku*

Kedua. Kucing tu tengah duduk dengan owner dia dalam kereta. Tetiba sampai tengah jambatan ada orang kentut busuk. So, owner bukak tingkap nak bagi bau busuk keluar. Tapi si kucing lompat keluar pulok. Dah innalillah kat situ jugak.

Ketiga. Kucing tu kecewa dan pi tengah jambatan untuk bunuh diri.

Keempat. Aku dah tak ada idea nak pikir.

Jadi korang rasa macam mana kucing-kucing yang aku nampak tu ada kat tengah jambatan. Ke aku sorang je yang nampak??? OMG.... Ketakutan tetiba.

>_<


2 comments:

ejaMaria said...

ya... org buang kucing tu kat tengah jalan - mmg pernah nampak... kejam kan manusia macam tu...

amiys said...

oh, ade eh kak maria... kejamnye sape yg buat mcm tu... takat ni tak pnh nmpk lg la...