SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, December 17, 2012

Ku Kuciwa

Assalamualaikum

Bersawang dah blog aku ni. Last update masa tunggu makanan kat kedai makan kat Cherating. Hikhikhik... Kemalasan plus kekecewaan so tu yang tak berupdate tu.

Oh, aku dah ada kat Penang dah. Balik hari Rabu minggu lepas jugak. Habis taklimat terus berderu balik rumah. Taklimat abes pukul 12. Checkout pukul 1 tengahari. Sampai rumah pukul 2 pagi. Ikut jalan Grik-Pasir Putih.

Ikut jalan tu macam-macam bunyi kedengaran ye. Dah la laki aku drive bukak tingkap. Aku dah kecut-kecut perut. Baca ayat qursi pun tunggang langgang dah. Hahaha! Fenakut sangat. Last-last aku dah tersengguk-sengguk bior laki aku drive layan diri sorang-sorang.

Ntah dah sampai mana ntah tetiba laki aku macam mengomel sorang-sorang. Aku terjaga. Tengok every kereta or lori yang lalu lalang semua high beam kitorang. Apesal pulak. Sekali tu dia...... Gajah dok bersiar-siar tepi jalan. Mula-mula nampak 2 ekor gajah yang besor..... Tak lama jalan depan sikit nampak lagi 2 ekor mak pak gajah dengan 2 ekor anak gajah. Mulut cabul aku terus tanya,

'Eh, gajah ke tu?'

T_____T

Abang Misai pun dah ala-ala confuse nak stop ke tak. Sebab kan orang kata kalau nampak gajah tu kena stop n tutup lampu. Tapi tengok kitorang je yang sibuk nak stop. Kereta lain dok perderas jugak. Jadi, kita pun perderaskan kereta la. Lagi mau tunggu.

Rupanya kereta n lori dok galak bagi high beam tu pasal depan lagi sikit ada polis buat road block derrrr...

>_____<

Yang aku kuciwa tu pasal aku dah apply cuti hari Khamis n Jumaat. Tetiba bos emel hari Isnin sebelum start taklimat dia nak buat meeting. Yang hari Khamis tu memang tak ada dalam planner. Yang hari Jumaat tu aku dah berkira nak suruh staf aku wakilkan. Every meeting aku datang without failed. Sekali sekala bagi can la anak buah pulak present. Tapi aku tak tau apesal bos aku ni asal aku nak cuti je ada je dia nak buat meeting or if dia dah luluskan lepas tu dia cancelkan. Membara oke! Membara!!!!

Terpaksa la aku balik jugak dengan hati yang sebal. Angan-angan nak pi cuti kat Terengganu lebur. Sebab tak nak bagi aku kempunan tu la yang laki aku balik ikut jalan grik-pasir putih. Lalu tengok negeri Terengganu pun jadik la sambil amik angin Pantai Kelulut singgah makan sat n beli kepok lekor.

Dah la esoknya aku masuk keja macam biasa. Drive kereta dengan mata separuh tertutup sebab tak cukup tido. Korang boleh buat? Huhuhu...

Tambah berasap pulak dapat sms dari anak buah aku kata dia tak datang, emergency leave sebab balik lewat dari kursus. Sehabes lewat diorang sampai adelah pukul 12 malam dan balik dari Putrajaya je tau. Aku pukul 2 pagi. Siap pulak diorg ada driver oke. Tak kelek anak segala. Hoih!!! Marah tau tak!!!

Jadi aku masih lagi kuciwa...... Tak tau nak cakap macam mana..... Sedih gila la....


No comments: