SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, September 20, 2011

Sakit Tekak

Assalamualaikum

Tengah mengalami sakit tekak. Simptom-simptom nak selsema la pulak. Haduiiii.... Sekarang sini kejap hujan kejap tak. Laki aku 2 hari lepas dah bersin memanjang. Amir pulak hingus meleleh sokmo. Ni dah menjangkit kat aku dengan Hana.

Hana pun hidung dah berhingus je tu. Kesian tengok dia. Tapi dia ni pesen berhingus time malam bawak ke pagi. Siang tengahari tu elok la pulak. Bila bernafas je mula la berbunyi kroh kreh. Sampai aku nak bukak kipas malam-malam pun tak berani. Tido la aku dengan kepanasan. Huhuhu...

Pulak tu dedua belah telinga dia jadi merah macam gatal-gatal. Belakang telinga pun merah. Kalau terpenyek mula la berair. Ruam apa pulak tah la. Dalam telinga takde pulak berair ke apa. Kesian bila dia rasa gatal tu. Terkuis-kuis telinga. Semalam sapu la calamine lotion yang laki aku beli. Nampak macam ok sikit. Si Hana ni macam mengikut Amir la. Macam elergik susu lembu je aku perati. Ish....

Time Amir dulu naik kat muka. Jadi kurap susu. Tapi ada la merah-merah gak kat pelipat tangan n kaki. Si Hana ni dekat telinga tu je. Jadi macam berkuping-kuping dah. Laki aku kata sebab aku selalu menetekkan Hana baring. So, telinga dia terhimpit. Ye ke?

Eh, ok la. Nak sidai baju. Basuh baju bebudak tadi. Maklum la, semenjak dah bertambah anak ni cepat je la menimbun baju tu. Lepas tu nak iron pulak baju laki aku nak pi jamuan raya opis dia malam ni.

K la. Bye....



No comments: