SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, August 14, 2015

Jamuan Raya Seksyen.. Congo Bar

Hari ni ada jamuan raya seksyen. Gabung dengan seksyen sebelah. Atenya memula macam tak nak buat dah. Tapi bila mengenangkan jamuan raya opis hari tu makan ala-ala bercatu maka tetiba timbul dalam kepala otak nak buat makan-makan seksyen. Kira macam jamuan raya jugak la gitu.

So, masing-masing bawak pot luck. Seksyen masing-masing ada la sumbangkan main course. Nasi ayam n nasi impit kalau tak silap aku. So, yang memasing tu tak reti-reti ke nak bawak pot luck. Hahahaha!

Aku punya blur tak tau nak masak apa ni. Sebab this week ahkak kepenatan uols. Sorang-sorang menjaga 2 orang tentera tu. Abah diorang out station kat Melaka. Jadi aku pikir apa benda yang senang n tak terlampau renyah. Main course dah ada, mari la kita bawak manis-manisan.

Setelah berhempas pulas memerah otak pikir nak bawak apa aku masak Congo Bar aje semalam. Muahahaha! Senang n bahan pun tak banyak. Balik semalam singgah kedai barang kek beli apa yang tak cukup kat rumah. Tidokan bebudak, set jam pukul 1 pagi. Pukul 1 tu la aku sibuk bancuh bahan.

Ingat nak buat fudgy brownies kedut tapi pikior nak kena melt kan coklat guna kekdah double boil terus kensel. Penat. Hahaha! Dasar femalas sangat ni.

Maka jadi la seperti di bawah....


Resepi? Ahkak gugel je nok. Aku kalau gugel resepi gugel yang paling mudah. Perkataan wajib adalah MUDAH. Bengong sangat kan. Memang semua keja nak mudah aje kekdahnya.

So, sekarang aku dah mengantuk. Hoho... Lepas masak main henpon pulak. Pukul 4 baru tido. Padahal siap keja pukul 3.

Ok tu je nak cerita.

 

No comments: