SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, May 28, 2014

Mengcookies, Meroti, Memizza

Assalamualaikum

Nak update apa la ni. Selongkar gambar sat. 


Cookies ni adelah oil cookies. Projek mengcookies dengan anak-anak. Bintang kalerful tu pasal Amir la nak bubuh. Ikut pi Tesco nampak bintang nak jugak-jugak. Kesudahan letak kat cookies.

Cookies ni buat guna minyak. Oil cookies. Jadi teksturnya keras sikit. Kalau yang letak butter tu kan lembut rapuh kan. Tapi keras pun sedap je aku tibai. Rapuh sangat sat lagi berselerak habuk cookies tu. Dah habis pun biskut tu aku makan. Hahaha! Resepi aku amik kat blog ni.





Yang ni pulak roti sarang lebah. Tergoda ahkak tengok member-member dok update buat roti ni dalam fb. Tengok bahan senang nak cari. Terus menggigih buat jugak. First time buat ni. Nak kata jadi sangat tu boleh la kot. Pun aku tukang perabih. Amir makan dia cakap sedap. Hana makan secoet je. Laki aku memang sedih la aku nak pujuk bagi rasa.

Sos butterscotch tu aku rasa macam ada pahit-pahit sikit. Gula aku terhangus kot masa masak sos tu. Ngahahaha! Resepi dari blog ini. Roti dalam blog tu memang cantik. Roti aku ni aku bentuk asal boleh aje. So, rupa pun asal boleh je la. Kahkahkah!


 Yang ni pizza gebu gebas. Amir suka makan western. Pizza ni dia request. Eh, aku pernah update ke pasal ni. Lantak, aku nak cerita jugak. Hahaha! Lepas ni kalau nak buat pizza aku kena tukar topping. Amir ada problem mata merah n berair. Dia dari kecik ada eczema. Baru-baru ni teruk sangat mata dia aku bawak pi jumpa doktor. Doktor suruh pantang segala mak nenek fast food ni n seafood. Lepas ni ummi guna ayam n daging je la ye Amir.

Roti-roti tu semua aku guna tepung gandum aje. Masa 1st time buat pizza dulu je aku guna tepung roti. Lepas tu tepung roti abes aku guna je tepung gandum. Senang nak dapat. Nak cari tepung roti kena pi kedai bakeri dan aku memang selalu tak sempat nak menyinggah.

Ok, tu je update hari ni. Aku nak buat keja. Sesape ada nak beli chocoletto boleh roger-roger ahkak.

Bye!




1 comment:

Nurulaizanhusin said...

Warh..skang rajin tul memasak yer :) nie boleh share resepi nie..oven kat umah pun dah lame tak guna tue hehe