SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, January 27, 2014

Salah Guna Kuasa?

Assalamualaikum

Baru nak memulakan hari ni dengan tersengih gembira sentiasa. Poyonya la kan. Hahaha! Sebenarnya nak hari ni gembira dan tenang-tenang saje.

Tetiba lepas lunch tadi ada call masuk ke kaunter. Aku pulak tengah melepak kat situ bincang pasal bebudak sambilan ni. Yang jaga kaunter la jawab fon. Tetiba budak tu pas kat aku lepas dia macam confused dengan caller tu tanya macam-macam.

Caller tu cerita la ada orang ni datang kilang tempat dia keja n hantar 1 borang survey. Ada logo U, ada logo gitu gini segala la. N orang tu cakap dia dari ofis kitorang. N dihantar untuk buat survey tu.

Aku pelik la pulak. Kilang tu kat Kedah kot. Ofis kitorang tak cover Kedah. Ada penipuan sedang berlaku kah?

Caller tu bagi no fon si penghantar survey. Aku cakap nanti aku check sebab caller tu nak jawapan. Dia kata kalau bukan dari ofis kitorang dia nak ignore je. Pasal soalan survey tu sampai top management caller tu kena tanya.

Bila aku check no fon confirm budak ofis aku! Bawah projek aku! Huwaaaarrgggghhhh!!!!

Terus menggelegak je aku rasa. Dah la caller tadi dok tunggu jawapan aku. Apa aku nak jawab ni. Memang aku bagi pegawai keselamatan opis la suruh handle buat sementara. Salah guna kad kuasa, tipu orang, pi melencong tempat lain time keja. Berapa kesalahan tu?

Sabar je la aku di hari Isnin ni.

Sabar.....

 

No comments: