SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, January 15, 2014

Cerita Campur-campur

Assalamualaikum

Macam lama je tak update blog kan. Huishhhh.... Kemalasan menjadi-jadi kekdahnya. Bukan apa, aku busy sangat tau. Semua benda nak kena buat ni.

Nak cerita pasal diri sendiri pun sama je la tiap-tiap hari pun. Tak ada anjakan paradigma langsung. Hoh! Kecuali berjaya mengecikkan sikit badan. Tapi tetapppp tak muat lagi jeans masa sebelum mengandung Amir. Sikiiiiiitttt je lagi.

Hahahaha! Poyo gila. Macam mana nak muat. Diet ikut dan aje katanya. Nasi mesti makan. Aku mengikut konsep sederhana je makan sekarang ni. Tak ada la balun selagi tak kenyang sumbat jugak. Amik nasi segenggam *kadang-kadang terbabas jugak*. Kalau pi rumah mak pak aku bukan segenggam, bergenggam-genggam. Abah aku kalau aku amik nasi sikit dia tegur,

'Apesal sikit sangat? Tambah lagi.'

T______T

Ok, sebagai anak yang baik maka saya menurut perintah. Hahahaha! Memang lambat la kau nak kurus senah!

Amir masih belum disekolahkan. Umur dia sekarang 5 tahun. Hmmmm... Amir ni ada pe'el pelik sikit. Dia tak suka naik kereta selain kereta ummi n abah dia. Jadi ianya agak bermasalah bila nak hantar ke sekolah. Kalau aku drive tapi kereta orang lain pun dia tak nak. Macam mana la?

T______T'

Aku nak try hantar dia next week. Mintak Tok Wan dia hantar n amik. Dia nak ke tak nak la tu. Huhuhuhu.... Pitam mak kalau dia nangis melalak. Aku dulu abah hantar ke sekolah lepas dia bayar yuran berdesup hilang. Memang aku sorang je la terkebil-kebil tengok orang lain mak pak tunggu. Nak nangis pun tak kuasa la pasal takde siapa nak pujuk pon.

Hana pulak manja alahai. Nak tido celah ketiak sesaje. Tapi bila tengok cerita ada baby dia cakap nak baby. Nanti la ye dik. Ummi trauma tak hilang lagi. Eh, aku tak pernah cerita story bersalinkan Hana kan? Hahaha! Trauma la katakan.

Tu je la pun nak story. This week time Thaipusam kitorang nak pi Putrajaya. Kenduri sepupu. Dapat la akhirnya aku bercuti setelah cuti tidak diluluskan dek bos. Tu pun patutnya 21hb ada orang dari hq nak datang buat lawatan. Staf ku, kamu layan la ye. Bos mu nak bercuti.

Sekian, story membosankan dari mama bosan.

 

 

1 comment:

|| a - j . E . E || said...

sekarang kan style anak skolah parents tunggu berkampung kt skolah.. adesss aku pon tumpang debor utk ko la kak syima oi.. hihi