SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, November 4, 2008

Orang mabuk memang patut kena benam dalam kolam

Memang patut arak tu haram.


Kalau boleh aku nak tolong bakar kilang arak besar dekat Batu 3 tu. Biar semua peneguk-peneguk arak tegar sekalian tak dapat merasa kesedapan air kencing setan tu lagi.



Sedap ke? Bau pun busuk...



Sebab benda alah tu lah subuh-subuh pi'ie aku adik beradik dah buat lari pecut 100 meter. Kalah lah pelari pecut negara.



Kalau kau nak mabuk petai ke, mabuk cinta ke aku peduli apa lah kan. Tapi kalau mabuk arak atau todi aku memang tak boleh nak cope.



Aku ada banyak experience dengan orang mabuk. Maka aku sangat tidak suka kalau orang itu mabuk sampai tak boleh nak berfikir. Mabuk sampai fikiran tak waras.



Nak minum sampai mati pun aku tak kisah asal kan kau tak mengganggu ruang lingkup hidup aku.



Aku pernah kena raba dengan orang mabuk di satu function di hotel tempat aku bekerja part time sebagai banquet waitress. Nasib baik ada kawan-kawan tolong sabarkan aku. Kalau tak memang lah mamat tu aku dah hentak dengan dome sebab masa tu aku rasa kekuatan aku dah melebihi incredible hulk. Tinggal tak bertukar jadi warna hijau aje lagi.



Dan orang mabuk juga pernah tunjuk 'barangnya' yang memang hodoh pada aku. Menyebabkan aku rasa nak muntah. Suwey betul. Hilang ilmu aku tengok 'barang' yang hodoh dan hitam.



Pagi tadi pula aku adik beradik kena kejar dengan orang mabuk masa aku nak hantar kakak aku ke stesen komuter. Aku turun dulu jadi aku sempat masuk dan kunci kereta. Tapi adik dengan kakak aku terpaksa menjerit dan berlari sebab takut kena terkam dengan orang mabuk tu yang dah start ketawa kuat-kuat lepas tu berlari-lari nak terkam adik aku.



Haih, mabuk tu kalau tak kacau orang tak boleh ke?!



No comments: