SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, July 13, 2015

Buat Kuih Raya Sampai Demam

Semalam buat biskut raya. Poyo-poyo sangat nak buat kekdahnya. Dah Hana debab sibuk tanya. Mari la kita buat.

Aku gugel biskut paling senang. Hahahaha! Mak tak rajin nok... Gugel biskut aiskrim. Ada resepi. Senang jugak. Tapi aku derhaka resepi sikit la. Tak ada serbuk badam aku tukar dengan nestum. Dah jadi biskut nestum la namanya kan.

Abes bakar sedulang Amir dah makan. Dah la buat memang tak banyak. Dapat la dalam 2 dulang gitu. Masuk balang muat la balang kecik tu penuh. Tapi pagi tadi dah tinggal separuh balang. Macam mana gaya nak tunggu raya macam tu.

Lepas buat kuih tu mendobi baju pulak. Sidai kain pulak. Lipat kain pulak. Masak nasik goreng untuk bebudak pulak tapi bebudak ni tak makan pun. Penat aku bersilat kat dapur je. Lepas tu sambung la nak melipat kain. Masa ni dah rasa sakit kepala dah.

Kesudahannya aku biar kain tak berlipat. Aku tersadai kat kerusi tertido. Demam kak mot haaaa.... Penangan buat kuih raya. Kahkahkah!

Terus la Abang Misai sound tak payah la buat kuih raya lepas ni. Baru buat sikit dah demam-demam. Masalahnya aku rasa aku demam bukan pasal buat kuih raya. Aku demam kepenatan. Hari ni pon badan tak sedap jugak. Tapi pi opis jugak ni. Petang sikit nak time off la. Tak larat.

So, selamat beraya la uols. Lagi 3 hari je puasa. Khamis ahkak dah start cuti raya. Sakan sangat iols kan. Haha!

Bye!

 

No comments: