SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, December 30, 2014

Entry Penghujung 2014

Assalamualaikum

Lagi sehari di tahun 2014 dan kita akan masuk ke tahun 2015. Penang mendung sepanjang 2 minggu ni. Ada la sehari dua matahari menjenguk tapi sekejap je. Tengahari berdebur hujan. Baju kat rumah semua lembap tak kering-kering. Suggest kat laki aku beli dryer tapi dia kata aku fefeeling mat saleh dok negara ade salji. Ye la bang. Esok takde baju bersih nak pakai jangan bising kat iols.

Negeri Pantai Timur dilanda banjir besar. Aku doakan semoga semua urusan pemberian bantuan dipermudahkan Allah S.W.T. Yang mana mampu bagi bantuan Alhamdulillah. Yang tak mampu kita doa agar saudara-saudara kita tabah dan sabar dengan ujian Allah ni. Jangan la nak salahkan mana-mana pihak, nak sebarkan fitnah. Sedih aku baca time-time macam ni pun sesama kita nak bertelagah. Patutnya sama-sama bersatu padu.

Conclusion aku tahun 2014 ni tahun Allah nak uji rakyat Malaysia. Kita hilang MH370. Still tak jumpa lagi. MH17 ditembak jatuh. Al-Fatihah untuk yang beragama islam dan salam takziah kepada semua waris mangsa. Banjir besar di Pantai Timur. Sekarang Johor pun dah mula dilanda banjir. Utara pun ada yang banjir. Sekarang pulak ada lagi kapal terbang hilang. Air Asia Indonesia. Semoga dijumpai dan berharap semuanya selamat.

Life aku sendiri pun nampaknya ada jugak dugaan. Tak apa lah. Allah sayang sebab tu kita diuji. Allah nak dengar rintihan hamba Dia ni yang selalu lalai.. Selalu leka dengan nikmat dunia. Tak ramai yang berterima kasih pada Allah walaupun macam-macam dah Allah bagi.

Aku nak membebel panjang tapi kepala tengah weng-weng n keja banyak nak disiapkan. Semoga tahun 2015 lebih menyinar untuk semua rakyat Malaysia.
 

No comments: